افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای در جهان

نوآم چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس سرشناس آمریکایی گفت، افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای، شکست درخصوص مقابله با چالش‌های زیست محیطی و ضعف در حل‌وفصل مشکلات موجود از مواردی هستند که جهان را به سمت پرتگاه سوق می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پروفسور چامسکی طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشا تودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بشریت می‌تواند خود را به سوی نابودی سوق دهد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، ساعت آخرالزمان که بیانگر نزدیکی بشریت به آرماگدون است، به نیمه‌شب نزدیک‌تر شده است و این امر خود نمادی از انقراض بشریت می‌باشد. حتی ممکن است طی روزهای آینده چنین انقراضی رخ دهد.

آمریکا به دنبال شعله‌ور کردن جنگ جهانی در اروپاست

وی افزود: نگرانی‌های اصلی بشریت "افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای" و "تهدید روزافزون نابودی شرایط اقلیمی" است؛ تهدیدی که همچنان ادامه خواهد داشت زیرا کشورهای جهان هیچ اقدامی برای حل این بحران انجام نمی‌دهند.

این فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی در ادامه تصریح کرد: موضوع سوم "از بین رفتن عرصه‌ای برای بحث و گفت‌وگوهای جدی و عقلانی" به همراه "فروپاشی نیروهای دموکراتیک" است. اگرچه به نظر می‌رسد این موضوع ربطی به تهدید جنگ هسته‌ای و تغییرات آب‌وهوایی ندارد اما گفت‌وگوهای عقلانی تنها امید برای مقابله با دو مورد اول است. ظرف یک سال اخیر این سه مسئله به شدت بدتر شده‌ و اگر یک حرکت معکوسی وجود نداشته باشد، ما به راحتی به سمت پرتگاهی غیرقابل بازگشت و غیرقابل جبران پیش می‌رویم.

این اظهارات نوآم چامسکی چند روز پس از آن انجام شد که دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه خطاب به آن دسته از افرادی که ادعا می کنند "برای دستیابی به صلح، روسیه باید شکست بخورد"، گفت: هیچ یک از آن‌ها متوجه نیستند که شکست یک قدرت هسته‌ای در یک جنگ متعارف می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =