صعود ادامه‌دار طلای جهانی

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران با امید به افزایش کندتر نرخ بهره فدرال رزرو، منتظر آمارهای اقتصادی ایالات‌متحده بودند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۲۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۹۳۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

صعود طلای جهانی با کاهش ارزش دلار

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر، شمش به قیمت دلار را برای بسیاری از خریداران مقرون به صرفه‌تر می‌کند. سرمایه‌گذاران اکنون بر برآوردهای رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات‌متحده متمرکز شده‌اند که قرار است در روز پنجشنبه انجام شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: هرگونه نشانه‌ای از ضعیف‌تر شدن اقتصاد ایالات‌متحده دلیلی برای انقباض کمتر فدرال رزرو در نظر گرفته می‌شود و این می‌تواند از طلا حمایت کند که جریان‌های پناهگاه امن را نیز به همراه خواهد داشت و احتمالاً به صعود طلا به بالای ۱۹۶۰ دلار کمک می‌کند اما با توجه به اهمیت این عدد ممکن است در اولین تلاش خود از ۲۰۰۰ دلار عبور نکند.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود هند تعرفه واردات طلا را کاهش دهد که می‌تواند فروش خرده‌فروشی را با ارزان‌تر کردن این فلز پیش از فصل اوج تقاضا در دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، افزایش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳.۵۴ دلار رسید. پلاتین با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۵۴ دلار و ۸۸ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۷۱۳ دلار و ۸۸ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =