افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، راهکار ایجاد تعادل میان دخل و خرج دانشگاه/ حقوق کارشناسان با سابقه دانشگاه آزاد اسلامی افزایش می‌یابد

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که ۸۵ درصد از شهریه این دانشگاه به حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد، گفت: باید بتوان درآمد غیر شهریه را افزایش داد تا میان پرداخت و دریافت تعادل ایجاد شود.

به  گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای ویژه و سطح یک دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۵ بهمن در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

مسأله فرهنگ هنوز در واحدهای دانشگاهی اولویت نیست

داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: بیش از ۸۵ تا ۹۰درصد شهریه صرف حقوق و دستمزد می‌شود. بیش از این نمی‌توانیم شهریه را افزایش دهیم و تاکنون با دارایت دکتر طهرانچی توانستیم دانشجو را حفظ کنیم. باید بتوان درآمد غیر شهریه را افزایش داد تا میان پرداخت و دریافت تعادل ایجاد شود. از بهمن ۹۹ تاکنون حقوق اعضای هیات علمی نوع الف دو برابر شده است.

به گفته وی، از زمان ریاست دکتر طهرانچی حتی یک متر از اراضی دانشگاه فروخته نشده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اعتماد به دانشگاه آزاد اسلامی در سطح جامعه بازگشته است و از لحاظ سرمایه انسانی هیچ مشکلی برای آینده نداریم. دانشگاه آزاد ۴ برابر وزارتخانه‌ها ظرفیت دارد. میانگین حقوق در دولت ۹ تا ۱۰میلیون تومان است اما در دانشگاه آزاد بیش از این مبلغ است. امسال برای اولین بار ۲بار افزایش حقوق داشتیم که میانگین این افزایش حقوق برای کارکنان ۳۱، برای اساتید ۳۴ و  برای استاد تمام‌ها بیش از ۳۵ درصد بود.

جاوید بیان کرد: تامین هزینه‌های فرهنگی نیز از دغدغه‌های جدی ما است. هم‌اکنون بنیاد شهید بدهی کلانی به دانشگاه آزاد اسلامی دارد که در صورت دریافت آن می‌توان در حوزه‌های متعدد؛ خصوصا فرهنگی هزینه کرد. به دنبال افزایش حقوق کارشناسان با سابقه دانشگاه هستیم.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد به دنبال توسعه کیفی است؛ لذا لازم است که طرح پویش دورنی درباره فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =