عوارض و اثرات منفی مصرف قهوه ناشتا

برخی افراد طبق عادت بلافاصله بعد از بیدار شدن قهوه می نوشند اما اطلاعی از تاثیرات نوشیدن قهوه ناشتا برروی بدنشان ندارند و ممکن است به سلامتیشان آسیب بزنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خیلی از افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن؛ یک فنجان قهوه می‌ نوشند و این کار به یک عادت در آن ها تبدیل شده است. جالب است بدانید که قهوه ناشتا تأثیرات زیادی بر رویِ بدن تان دارد که در این قسمت اثرات آن را به شما توضیح خواهیم داد.

عوارض زیاده‌روی در مصرف قهوه

تاثیر روی سطح قند خون

بسیاری از کسانی که عاشق قهوه هستند، نمی توانند یک روز بدون قهوه را سر کنند؛ اما خوردن قهوه به صورت ناشتا سطح قند خون را تا 50 درصد بالا و پایین می کند که در اکثر اوقات؛ باعث افزایش آن می‌ شود اما منظور ما این نیست که این نوشیدنی مورد علاقه تان را کنار بگذارید، بلکه تا حد ممکن؛ زمان آن را تغییر دهید.

انقباض عضلات پا

اکثر ما شب‌ ها خواب راحتی نداریم که علت آن بی قراری پاهایمان است. جالب است بدانید که نوشیدن یک فنجان قهوه دقیقا بعد از بیدار شدن؛ باعث می‌ شود که شب‌ ها پای بی ‌قرار پیدا کنید، عضلات پاهای تان بگیرد و خواب راحت را از شما سَلب کند.

خشک شدن پوست

قهوه یک ماده ادرار آور است. اگر آن را اول صبح به صورت ناشتا استفاده کنید، باعث مشکلاتی مانند خشکی و کم آبی بدن تان خواهد شد و باعث می شود که بدن مایعات زیادی را از دست بدهد؛ بنابراین بسیار مهم است که قهوه را ناشتا استفاده نکنید و اگر این کار را کردید، در طول روز به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید.

استرس و اضطراب شَدید

زمانی که از خواب بیدار می شوید، هورمون کورتیزول که نوعی هورمون استرس است؛ در بالاترین حد خود قرار دارد. اگر قهوه را قبل از صبحانه به صورت ناشتا میل کنید، سطح هورمون کورتیزول افزایش پیدا می کند و بدن استرس بیشتری را متحمل می‌ شود؛ پس بهتر است که زمان مصرفِ آن را تغییر دهید.

کد خبر: 1168976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =