کمبود بلیت پروازهای داخلی به بهانه افزایش قیمت یا نبود ظرفیت؟

کمبود بلیت پروازهای داخلی اخیرا مشکلاتی را برای مسافران ایجا کرده است و عده‌ای بروز این مشکل را بهانه‌ای برای افزایش بیشتر قیمت بلیت‌ها می‌دانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، مدتی است که خبرهایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیماهای داخلی منتشر می‌شود، پیشنهادی که تا به امروز مخالف و موافقانی به همراه داشته است. این در حالی است که شورای‌عالی هواپیمایی در بهار امسال نرخ ۳۰ درصدی افزایش بلیت هواپیما را تصویب کرد، حتی در ستاد تنظیم بازار هم مطرح و به تصویب رسید، فقط اجرای نرخ جدید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نشد.

افزایش ۳۰ درصدیِ بلیت هواپیما کنسل شد

مخالفت با افزایش قیمت بلیت‌ها اخیرا مشکلاتی از جمله کمبود بلیت پروازهای داخلی ایجاد کرده است، به نوعی که تعدادی از مسافران نمی‌توانند بلیت تهیه کنند اما این درحالی است که چند ساعت قبل از پرواز مسافران می‌توانند بلیت را در فرودگاه تهیه کنند.

همچنین برای برخی مسیرها مانند تهران- مشهد، تهران-شیراز، تهران-کیش و … بلیتی وجود ندارد و عرضه بلیت در برخی از مسیرها به شدت کاهش پیدا کرده است.
کمبودی برای بلیت بروازهای داخلی نیست، ظرفیت‌ها پر است

اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره این مشکلات بیش آمده، اظهار کرد: کمبود بلیت پروازهای داخلی، به دلیل افزایش قیمت نیست. ظرفیت پروازها تکمیل و بنابرهمین است که بلیت فروش نمی‌رود؛ دلیل دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها برنامه پروازی خودشان را دارند، گفت: ممکن است به دلیل افزایش تقاضای سفر ظرفیت‌ها تکمیل شده باشد.

اسعدی سامانی با اشاره به جریان فروش بلیت پروازهای تکمیل شده، لحظاتی قبل از پرواز بیان کرد: بنده اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی درباره دلیل افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما تصریح کرد: از ابتدای سال ۳۰ درصد دستمزدها افزایش یافته است، هزینه تعرفه گمرکی واردات قطعات و موتور هواپیما از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار تومان افزایش یافته است، هم‌زمان هزینه‌های حمل و نقل جهانی تا ۳۰ درصد افزایش یافته است، در این شرایط از دی ماه سال گذشته تاکنون افزایش قیمت نداشتیم.

همچنین میراکبر رضوی، مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص کمبود بلیت پروازها گفته: با توجه به اینکه تعطیلات وجود دارد مردم به دنبال بلیت هستند نه تنها بلیت هواپیمایی بلکه بلیت‌های راه آهن و اتوبوس و… هم محدود است و تقاضا در این مدت زیاد است و می‌توان گفت ۹۰ درصد متقاضیان ناراضی هستند با توجه به اینکه ناوگان‌های فعال هرروز در حال انجام هستند.

 وی عنوان کرده: به طور مثال شب میلاد امام رضا (ع) حدود ۲۰۰ هزار نفر متقاضی وجود دارد و فقط ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند بلیت تهیه کنند و ما شرمنده ۹۸ درصد مردم می‌شویم و این ربطی به افزایش قیمت بلیت ندارد چرا که پروازها محدود است و تقاضا بالا بنابراین اینکه بگویم برای افزایش قیمت بلیت است اشتباه می‌باشد. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص افزایش قیمت بلیت ناوگان هوایی نیز گفته: بررسی‌ها انجام شده است اما تا زمانی که به سازمان‌ها ابلاغ نشود افزایش بلیت غیر قانونی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =