هواشناسی ایران / هشدار درباره انسداد راه‌های روستایی مناطق سردسیر

سازمان هواشناسی با اعلام تقویت سامانه بارشی، درباره انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس طی امروز و فردا هشدار صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص تقویت سامانه بارشی در روز جاری (چهارشنبه) و فردا، بارش برف یا باران، رخداد مه و کاهش دید در برخی استان‌ها تداوم دارد.

هواشناسی ایران / هشدار بارش سنگین برف در ۱۲ استان کشور

همچنین در نواحی با اقلیم گرم نیز رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید تداوم دارد.

هواشناسی برای مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها نیز بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف را پیش بینی کرده است.

بر این اساس، امروز در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال و غرب فارس، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی بارندگی‌ها تشدید می‌شود.

فردا (پنجشنبه) نیز در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، جنوب استان‌های فارس و بوشهر، بارش برف و بارندگی ها با شدت بیشتری ادامه دارد.

هواشناسی درباره انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس هشدار صادر کرد.

جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز نیز از دیگر اثرات این سامانه جوی است.

هواشناسی نسبت به آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آب‌روها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی از جمله نمک‌پاشی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرائی مسوول توصیه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =