عدم تمکن مالی صاحبان ایده در مراکز رشد/ برای پرورش ایده‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی مناسب در اختیار متقاضیان قرار نمی‌گیرد

مدیر مرکز رشد واحد سقز گفت: اغلب افراد دارای ایده در مراکز رشد از لحاظ مالی مشکل داشته و همین مقوله باعث شده تا هزینه‌های اولیه و انتظارات از این مراکز برآورده نشود. هنوز برای پرورش ایده‌ها تجهیزات آزمایشگاهی مناسب در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است.

ژیاوه قریشی، مدیر  مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اغلب افراد دارای ایده در مرکز رشد از لحاظ تامین نیازهای مالی مشکل داشته و همین مقوله باعث شده تا هزینه‌های اولیه و انتظارات از مرکز رشد برآورده نشود. البته اغلب واحدهای دانشگاهی با مشکلات مالی در پرداخت حقوق مواجه هستند و در پرداخت دیگر هزینه‌ها به ویژه هزینه اولیه هسته و مشاوره‌های مالی و حقوقی مشکلات متعدد وجود دارد.

برنامه شتابدهی در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

مدیر مرکز رشد واحد سقز با بیان اینکه اغلب هسته‌ها در واحدهای دانشگاهی مستقر نمی‌شوند، تاکید کرد: اغلب افراد دارای ایده از لحاظ ایده وضعیت مناسبی ندارند و همین امر باعث شده تا افراد دارای ایده در بیرون کار کرده و به امرار معاش بپردازند. افراد صاحب ایده و نوآور برای تبدیل ایده به محصول اولیه از مشکلات متعدد برخوردار هستند و باید با اتخاذ راهکارها مشکلات متعدد را برطرف کرد تا اعضای هیات علمی دانشگاه مشاوران و دیگر مسئولان بتوانند از طریق هسته‌های فناور به نتیجه برسند.

قریشی تاکید کرد: صندوق پژوهش دانشگاه نیازمند تولید محصول اولیه از سوی هسته‌های نوآور برای ادامه فعالیت هستند. بر این اساس در مرحله پیش رشد سه ساله می‌توان هزینه اولیه را به فرد صاحب ایده ارسال کرد تا بتوان کاری از پیش برد. همین مقوله باعث شده تا بسیاری از هسته‌های فناور لغو شود. برای مثال فرد دارای ایده در حوزه بتن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با هزینه اولیه به فعالیت می‌پردازد و سالانه دو بار ایده‌های نو از دانشجویان اخذ می‌شود.

مدیر  مرکز رشد واحد سقز با بیان اینکه تعدادی از ایده‌ها نیازمند آزمایشگاه و امکانات آزمایشگاهی دارد، گفت: امیدواریم از لحاظ مالی به شکل رایگان تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار مراکز رشد قرار بگیرد. در این واحد دانشگاهی دو ایده برای همکاری بیشتر صنعت با دانشگاه به امضا رسیده تا چالش‌های استان به لحاظ مهندسان انرژی و برق برطرف شود. همچنین با شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی تفاهم‌ نامه‌های متعدد به امضا رسیده تا چالش‌ها در شهرستان سقز برطرف شود.

قریشی افزود: شهرستان سقز و کردستان به دلیل رشد گیاهان دارویی از ظرفیت مناسب برخوردار است، اما این منطقه به‌رغم برخورداری از آبیاری، کشاورزی و ظرفیت مناسب از لحاظ آزمایشگاهی تجهیزات مناسب در اختیار ندارد، چون این واحد دانشگاهی از لحاظ سخت افزاری و مالی از شرایط مناسب برخوردار نیست.

به گفته وی تجهیزات و آزمایشگاه مناسب با توجه به ایده‌های اجرا شده در واحدهای مربوطه در دسترسی نیست و همین امر هزینه و امکانات مناسب آزمایشگاهی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169819

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =