جدیدترین جزئیات انفجار در پاکستان/ ۲۳ مظنون دستگیر شده‌اند

جزییات جدید از انفجار مرگبار پیشاور توسط پلیس پاکستان اعلام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، پلیس پاکستان جزییات جدیدی از انفجارمرگبار پیشاور که شمار زیادی کشته برجای گذاشت، را فاش کرد و گفت: عامل انتحاری که نمازگزاران مسجد پیشاور را کشت لباس این نیرو را بر تن داشت.

این درحالی است که روز گذشته، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی پاکستان گزارش داد که پلیس این کشور ۲۳ نفر را که مظنون به مشارکت در انفجار مسجدی در پیشاور بودند دستگیر کرده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفته بود: احتمال دارد افرادی از میان نیروهای امنیتی در این حمله نقش داشته باشند. چند نفر از افراد پلیس را بازداشت کرده‌ایم تا بفهمیم چطور مواد منفجره وارد محدوده شده است.

این مقام پاکستانی همچنین احتمال داد که عامل حمله «از خارج از پاکستان» هدایت شده باشد.

انفجار روز دوشنبه هفته جاری در ستاد فرماندهی پلیس پیشاور روی داده، جایی که تحت تدابیر شدید امنیتی است و رفت و آمد به محل شدیداً کنترل می‌شود. به همین جهت گمان می‌رود برخی از نیروهای امنیتی در این انفجار دست داشته باشند.

پیشاور در ۵۰ کیلومتری مرز افغانستان واقع شده و بارها هدف حملات مختلف بوده که مسئولیت آنها را یا طالبان پاکستان یا داعش برعهده گرفته‌اند، با این وجود حملاتی بزرگ با این شدت کمتر در پیشاور روی داده است.

فرمانده پلیس پیشاور روز سه‌شنبه گفته بود که عامل حمله ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم مواد منفجره با خود همراه داشته است.

کد خبر: 1169887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =