روسیه: آمریکا در عراق و سوریه آتش‌بازی می‌کند

وزیر خارجه روسیه در سفر به عراق با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. او گفت، آمریکا در برخورد با ساکنان مناطق کردنشین بین عراق و سوریه با آتش بازی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در بغداد دیدار کرد.

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با فؤاد حسین گفت: ما درباره روابط دوجانبه و فرصت‌های سرمایه گذاری و اوضاع منطقه و همکاری در زمینه ارزهای ملی به جای دلار صحبت و بر لزوم هماهنگی مواضع تأکید کردیم. مرکز هماهنگی چهارجانبه کارآمدی خود را در زمینه از بین بردن تروریسم ثابت کرد. کمیته مشترک بین عراق و روسیه نشست‌هایش را در بغداد برگزار خواهد کرد.

وی گفت: تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب نباید بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد. ما درباره اوضاع اوکراین صحبت کردیم و مثال‌های زیادی آوردیم که نشان می‌دهد غرب برای از بین بردن توافق‌های مینسک تلاش می‌کند. ما اسناد و مدارک موثقی درباره طرح غرب برای نابودی حقوق تمام کسانی که در اوکراین به زبان روسی صحبت می‌کنند ارائه کردیم.

نماینده مجلس آمریکا خواستار استعفای بایدن شد

لاوروف تأکید کرد: ما چگونگی نابودی موصل، رقه یا دیگر شهرها و دیگر جنایت‌های جنگی را یادآور می‌شویم که هیچ گاه جامعه بین‌المللی نگران آن نشد یا به آن توجهی نکرد و عاملانش را مجازات نکرد. آمریکا در برخورد با ساکنان مناطق کردنشین بین عراق و سوریه با آتش بازی می‌کند.

وی گفت: ما با طرف عراقی درباره مسائل منطقه به ویژه مساله فلسطین به هماهنگی ادامه و از موضع عراق که خواهان صلح بین روسیه و اوکراین است حمایت می‌کنیم.

لاوروف گفت: مساله فلسطین یک مساله محوری و بسیار بااهمیت است. اتحادیه عرب در کنار دیگر طرف‌ها برای حل این مسئله تلاش می‌کند.
وی به تعلل غرب درباره حل مساله فلسطین اشاره کرد.

لاوروف افزود: سرمایه‌گذاری‌های روسیه در زمینه نفت از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است. شرکت‌های نفتی روسیه به ضوابط قانونی در عراق پایبند خواهند بود.

فؤاد حسین گفت: سفر هیئت روسیه فرصت مهمی برای اطلاع یافتن از دیدگاه طرف روسی درباره مسائل مختلف است. موضع عراق درباره جنگ‌ها واضح است. ما خواهان آتش‌بس میان روسیه و اوکراین هستیم.

لاوروف شامگاه یکشنبه با هیئتی عالیرتبه وارد بغداد شد. وی قرار است با نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق نیز دیدار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =