هواشناسی ایران/ بارش و یخبندان در راه تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران از جبران ۱۴ درصدی کم‌بارشی‌ها طی هفته گذشته خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدید بارش برف و باران، کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد و یخبندان را در این استان به همراه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مازیار غلامی، از ورود سامانه بارشی از غرب کشور و تاثیرگذاری آن بر تهران خبر داد و اظهارکرد: از بعد از ظهر امروز (۱۷ بهمن ماه) یک سیستم بارشی از غرب کشور نفوذ می‌کند و تهران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این سیستم محتوای بارشی و رطوبت مناسبی به همراه دارد همچنین با ورود این سامانه بارشی، وزش باد و بارش‌های شدید پیش‌بینی می‌شود که در روزهای پایانی این هفته با توجه به وزش باد شدید و میزان زیاد بارش‌ها پدیده مه و کولاک برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی ایران/ بارش برف و باران در ۲۷ استان کشور

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی روزها، پتانسیل وقوع بهمن در ارتفاعات نیز وجود دارد که این نکته بسیار مهم است. بنابراین به دلیل وجود بهمن و پدیده مه موضوع کاهش دید نیز وجود دارد و این سامانه بارشی به تناوب تا پنجشنبه تهران را درگیر می‌کند. این بارش‌ها در پایین‌دست به‌صورت باران و دربالادست به صورت برف خواهند بود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۸ و ۱۹ و ۲۰ بهمن) در حوزه پایین دست یعنی در تهران شرایط برفی پیش‌بینی می‌شود. طی این سه روز به تناوب وزش باد شدید وجود خواهد داشت که می‌تواند در ارتفاعات کولاک برف ایجاد کند و احتمال سقوط بهمن وجود دارد. در چنین شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال سقوط بهمن و  کولاک برف وجود دارد که جزو پدیده‌های مخرب هستند.

غلامی تاکید کرد: در چنین شرایطی اجتناب از صعود به ارتفاعات و کوهستان‌ها، کنترل استحکام کامل سازه‌های موقت، خودداری از سفرهای غیرضروری، درصورت الزام به سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و آذوقه نیز توصیه می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ( ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ بهمن) کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد و یخبندان به‌ویژه در ارتفاعات و نیمه‌شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان با تاکید بر تاثیر این بارندگی‌ها بر شرایط کم‌بارشی و ذخیره آب اظهار کرد: سیستم بارشی که طی هفته گذشته استان تهران را درگیر کرد حدود ۱۴ درصد کم‌بارشی را کاهش داده است و کمبود بارش‌ها که از ابتدای سال زراعی تا قبل از سیستم بارشی هفته گذشته حدود ۶۳ درصد بود پس از این بارش‌ها ۱۴ درصد بهبود یافت و تا تاریخ ۱۶ بهمن به ۴۹ درصد و نسبت به سال گذشته به ۲۶ درصد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =