معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / اتاقک گلی + عکس

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» ساخته محمد عسگری، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، چندسالی است روایت‌های سینمایی در بستر دهه ۶۰ مورد توجه کارگردانان مختلف سینمایی قرار گرفته و می‌توان گفت هرسال در جشنواره فیلم فجر، آثاری حضور دارند که داستان آن در این دوره از تاریخ معاصر کشور رخ می‌دهد. این بار محمد عسگری که پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و بازیگر در سینما فعالیت می‌کرد، با اولین اثر سینمایی خود با نام «اتاقک گلی» در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد. البته داود صبوری نیز به عنوان تهیه کننده، محمد عسگری را در اولین پروژه سینمایی خود همراهی می‌کند.

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / گل‌های باوارده + عکس

عسگری یک داستان عاشقانه در سال ۱۳۶۷ و در میانه جنگ را برای اولین پروژه سینمایی خود انتخاب کرده است. در این مطلب نگاهی به نقدها و اطلاعات این فیلم انداختیم.

فیلم اتاقک گلی به تهیه‌کنندگی داود صبوری و کارگردانی محمدعلی عسگری در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است. فیلمبرداری این فیلم از شهریور ۱۴۰۱ در کرمانشاه آغاز شد البته با پیش آمدن برخی مسائل، یک ماه‌ونیم تصویربرداری متوقف شد ولی با تلاش عوامل، فیلمبرداری به پایان رسید و هم اکنون آخرین مراحل فنی این کار نیز در حال انجام است تا شاهد پخش آن در جشنواره چهل‌ویکم باشیم.

اتاقک گلی

 خلاصه داستان فیلم اتاقک گلی

فیلم اتاق گلی روایتی از عملیات مرصاد در سال ۶۷ و حمله منافقین به کشور و حضور لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله در سه‌راه اسلام‌آباد و منهدم کردن ادوات جنگی است، که در عملیات مرصاد یک دسته از رزمندگان لشگر ۲۷ برای حفاظت از ساکنان روستای شیان عازم این منطقه می‌شوند که درنهایت تعدادی از رزمندگان لشگر در حفاظت از این روستا به شهادت می‌رسند و اهالی سالم می‌مانند. نکته جالب توجه فیلم این است که تهیه‌کننده این فیلم یکی از همان رزمنده‌هایی است که برای نجات این دخترک گرفتار شده، همراه دیگر همرزمانش وارد عملیات می‌شود.

بازیگران و عوامل فیلم اتاقک گلی

بازیگران: سعید دشتی، سعید زارعی، مسعود شامی و تینو صالحی، آناهیتا افشار، نوید پورفرج.

کارگردان: محمد عسگری، تهیه‌کننده و مجری طرح: داوود صبوری، فیلمنامه‌نویس: پدرام کریمی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، چهره‌پرداز: شهرم خلج، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: فاطمه صفری، تدوین: میثم فلاح، صدابردار: بهمن اردلان، مهدی فیض مندیان، آهنگساز: حبیب خزاعی‌فر، جلوه‌های بصری: حسن نجفی

اتاقک گلی

انتهای پیام/

کد خبر: 1170572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =