گیاهان آپارتمانی مناسب آشپزخانه

استفاده از گیاهان مناسب در آشپزخانه باعث می شود محیط آشپزخانه زیبا و پر نشاط شود و کار کردن در آشپزخانه را لذت بخش می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بسیاری از خانم ها علاقه دارند که آشپزخانه خود را پر از گل و گیاه کنند. این کار باعث می شود که از کار کردن در آشپزخانه بیشتر لذت ببرید و هوای آنجا را تمیز نگه دارید و شکل منحصر به فردی به منزل خود ببخشید اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه گیاهانی مناسب آشپزخانه هستند؟ در این قسمت گیاهانی را به شما معرفی می کنیم که جایشان در آشپزخانه تان خالی است.

زمان مناسب برای آبیاری گیاهان آپارتمانی

۱. گیاه عنکبوت 

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد . معمولاً محیط قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ باشد. این گیاه تقریباً طرفداران زیادی دارد زیرا مراقبت از آن راحت است. ظاهر جذاب و برگ های سبز و سفیدی دارد که آشپزخانه شما را زیبا نشان می دهد. به همین دلیل به راحتی می توانید آن ها را روی کابینت قرار دهید. 

۲. گیاه پیچ انگلیسی 

گیاه پیچ انگلیسی نیاز به نور جانبی و محیط نسبتاً روشن دارد و درجه قلیایی آن باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشد. این گیاه رنگ زیبایی به اشپزخانه می دهد و به راحتی می توانید آن را در سبدهای آویز استفاده کنید. معمولاً خودش را با نور های مختلف سازگار می کند. فقط باید مراقب باشید که خاک آن مرطوب باقی بماند. محیط آشپزخانه را نیز از هرگونه سموم و آلودگی پاکسازی می کند. 

۳. گیاه قاشقی 

گیاه قاشقی نیاز به نور غیر مستقیم و محیط نسبتاً روشن دارد . خاک آن باید زهکشی مناسبی داشته باشد. درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ باشد . این گیاه گزینه مناسبی برای آشپزخانه های نسبتاً گرم با نور زیاد است . فقط باید مراقب برگ های آن باشید .  اگر احساس کردید که برگ ها کمی پیچ خوردند، یعنی این گیاه به اندازه کافی نور دریافت نمی کند و باید جای آن را عوض کنید. 

۴. کاکتوس 

این گیاه دارای رنگ روشن است و به نور غیر مستقیم یا نور کامل نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۵.۵ تا ۶.۵ باشد. به همین دلیل برای آشپزخانه گیاه مناسبی است . اگر آشپزخانه شما محیط گرم و یا خشکی دارد ، می توانید از این گیاه استفاده کنید . گیاه کاکتوس می تواند تا هفته ها بدون آب هم دوام بیاورد. 

۵. زامیفولیا 

این گیاه در محیط کم نور و یا نور متعادل به صورت جانبی وضعیت نسبتا خوبی دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ باشد . این گیاه به راحتی خودش را با محیط اطراف سازگار می کند و نسبت به خشکی تحمل بالایی دارد . معمولا می توانید آن را در گوشه آشپزخانه قرار دهید و خیلی هم نیاز به توجه زیادی ندارد. 

۶. پوتوس 

این گیاه به نور نسبتاً کم تا متوسط و جانبی نیاز دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۶.۱ تا ۶.۵ باشد . این گیاه می تواند در محیط های مرطوب مثل حمام هم دوام بیاورد بنابراین بسیاری از افراد از آن برای تزئین محیط های مختلف خانه استفاده می کنند . در نتیجه گزینه مناسبی برای آشپزخانه هم هست و سموم را از داخل اشپزخانه پاکسازی می کند. 

۷. گیاه غوره ای 

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد . درجه قلیایی آن باید بین ۶.۶ تا ۷.۵ باشد.

 این گیاه سموم آشپزخانه را به راحتی پاک سازی می کند و یک ظاهر جذاب و منحصر به فرد دارد و تقریباً در هر فضایی، خودش را سازگار می کند و گزینه مناسبی برای قرار دادن روی قفسه ها و کابینت های بلند است. 

۸. ریحان 

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد و درجه قلیایی آن باید بین ۶ تا ۷ و نیم باشد. یکی از گیاهانی است که آسان ترین روش های نگهداری را دارد و نسبت به محیط آشپزخانه و فضای آشپزی کاملاً مقاوم است. به همین دلیل می توانید برای کاهش استرس و اضطراب هم این گیاه را در محیط آشپزخانه قرار دهید. فقط باید مراقب باشید که در طول روز حداقل ۶ ساعت نور به این گیاه برسد و خاک آن را مرطوب نگه دارید. 

۹. گیاه هوا 

این گیاه نیاز به محیط روشن با نور غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن بین ۴ تا ۸ است. فقط کافی است که یک محیط پر نور را برای آن فراهم کنید. می توانید آن را در گوشه های گرم آشپزخانه نگهداری کنید ؛ بدون اینکه آسیبی به گیاه وارد شود. اگر احساس می کنید که محیط آشپزخانه خیلی خشک است، هر دو هفته یکبار رطوبت محیط را افزایش دهید. 

۱۰. برگ بیدی 

این گیاه نیاز به نور معمولی تا روشن و غیر مستقیم دارد. درجه قلیایی آن باید به ۶.۱ تا ۷.۸ باشد. مراقبت از آن راحت است و می تواند خودش را با محیط های مختلف وفق بدهد. به همین دلیل برای محیط آشپزخانه مناسب است. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل بنفش می باشد که محیط آشپزخانه را به شدت زیبا می کند. 

کد خبر: 1170658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =