ابطال ۲ بند از دستورالعمل دانشگاه پیام‌نور در زمینه تحصیل همزمان در ۲ رشته تحصیلی

دیوان عدالت اداری ۲ بند از دستورالعمل تحصیل همزمان در ۲ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی که توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور ابلاغ شده بود را باطل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیوان عدالت اداری چند بند از دستورالعمل تحصیل همزمان در ۲ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور را باطل کرد.

بی‌توجهی بخشنامه سازمان امور دانشجویان به عدالت

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور آبان ماه ۹۳، دستورالعملی در مورد تحصیل همزمان در ۲ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی صادر کرد که بر اساس بندهای یک و ۲ این دستورالعمل، معادل‌سازی دروس عمومی و غیرعمومی گذرانده شده صرفا در رشته اول برای رشته دوم قابل بررسی خواهد بود.

این دستورالعمل مورد شکایت قرار گرفت. شاکی علاوه بر درخواست ابطال ۲ بند از دستورالعمل تحصیل همزمان در ۲ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، خواستار الزام دانشگاه پیام‌نور به قبول درخواست معادل‌سازی واحدهای گذرانده شده توسط دانشجویان در حال تحصیل همزمان در ۲ رشته در مقطع کارشناسی شد.

در این شکایت آمده است: بندهای مورد شکایت، خارج از چارچوب مقرر در «ماده ۲۸ آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «ماده ۲۸ آیین نامه آموزشی دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور مصوب شورای دانشگاه پیام نور» و همچنین «دستورالعمل تطبیق واحد دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه پیام نور مصوب شورای دانشگاه پیام نور» و مغایر اصل ۲۰ قانون اساسی و اعتبار واحدهای درسی گذرانده شده به لحاظ خروج از حدود اختیارات مرجع تصویب کننده در وضع قواعد آمره و مقررات دولتی است.

تصمیمات شوراهای وزارت علوم از شمول صلاحیت دیوان خارج است

مدیر کل دفتر امور حقوق دانشگاه پیام‌نور اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در پاسخ به این شکایت توضیح داد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیمات شوراهای تخصصی و کمیته‌های وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج است.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بهمن ماه ۱۴۰۰ تشکیل شد و این شکایت و پاسخ‌های دانشگاه را بررسی کرد.

در حکم دیوان آمده است: اطلاق بندهای ۱ و ۲ قسمت (ب) دستورالعمل تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خلاف شرع بوده و از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =