عرضه غلط خودرو در بورس کالا / سفر رئیسی به چین چه دستاوردی برای بازار خواهد داشت؟

کارشناس اقتصادی گفت: اتفاقاتی که در دو سه هفته اخیر برای عرضه خودرو در بورس کالا اتفاق افتاد و بیان اختلافات در این حوزه رفتار غلطی بود که منجر به افزایش هیجان در بازار خودرو شد. 

امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و کارشناس اقتصادی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: خودرو در بورس کالا به درستی عرضه نمی‌شود. افراد مسئول در این حوزه هنوز بر سر عرضه خودرو در بورس و چگونگی آن اختلافاتی دارند. بازار نیز به این اختلافات توجه می‌کند.

مردم باید از تداوم عرضه‌ خودرو در بورس اطمینان پیدا کنند

وی با اشاره به اینکه اگر عرضه خودرو در بورس به درستی انجام شود، بازار خودرو قابل پیش بینی است،‌گفـت: اتفاقاتی که در دو سه هفته اخیر برای عرضه خودرو در بورس کالا اتفاق افتاد و بیان اختلافات در این حوزه رفتار غلطی بود که منجر به افزایش هیجان در بازار خودرو شد. این رفتارها خودش مانع رسیدن بازار به آرامش می‌شود. 

کارشناس اقتصادی درباره تاثیر ارز بر بازار خودرو تصریح کرد: از شهریور تا کنون قیمت ارز ۵۰ درصد افزایش و ارزش پول ملی معادل آن کاهش یافته است؛ همین موضوع سبب ایجاد جهش‌هایی در بازار سرمایه گذاری از جمله خودرو شده است.

کاکایی بیان کرد: در دوماه اخیر خبرهایی درباره واردات خودروهای خارجی منتشر شد، اما در عمل خودرویی وارد نشد، این موضوع نیز سبب ایجاد التهاباتی در بازار شد. اتفاقات اخیر سبب شد مردم به امید اینکه قیمت خودرو کاهش می‌یابد برای خرید خودرو صبر کنند اما بعد از اینکه متوجه شدند خبری از کاهش قیمت‌ نیست، به بازار هجوم آوردند.

وی عنوان کرد: اتفاق بد دیگری که برای بازار خودرو افتاد این بود که همزمان سایر بازارهای سرمایه از جمله بورس نیز اوضاع نامساعدی دارد.  اوضاع بورس خوب نیست و اتفاقات اخیر خبر از این می‌دهد که قرار نیست شرایط بهتر شود. تورم سنگین نیز سبب شده است که مردم به سمت سرمایه گذاری به بازار خودرو بیایند. زیرا خودرو تنها چیزی است که افراد با زیر یک میلیارد تومان می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بازار خودرو تبدیل به یک بازار هیجان انگیزی شده است،‌گفت: قبلا قیمت‌ها افزایش می‌یافت اما بازار راکد بود الان همزمان با افزایش قیمت‌ها بازار نیز هیجان زده است و مردم به دنبال خرید هستند. شاید سفر آقای رئیسی به چین دستاوردهایی برای بازار اقتصادی از جمله بازار خودرو داشته باشد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1171486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =