پیش‌بینی وضعیت بورس در سال ۱۴۰۲/ خبرهای خوشی در راه است؟

محرکات قوی موجود در بازار بورس نشان از آن دارد سال جدید، سالی جذاب‌تر برای بازار بورس و سهامداران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار بورس در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ با فراز و نشیب‌های متعددی همراه بود و می‌توان گفت از آذرماه روند صعودی را در پیش گرفت. 

تبعات منفی عرضه سکه در بورس برای اقتصاد/ تاجر شدن مردم اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها کاهش پیدا کند

عباسعلی حقانی نسب کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بازار بورس اظهار  کرد: دلیل ریزش فعلی بازار بورس، عرضه کالاهای متفاوت در این بازار است که این موضوع سبب کاهش نقدینگی در بازارهای مختلف به ویژه بورس شده است.

وی عنوان کرد: بازار سهام بیشترین جاماندگی را در مقایسه با سایر بازارها دارد؛ به سهامداران این بازار توصیه می‌شود که صبوری کنند. همچنین افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند، از روش‌های غیر مستقیم و سبدگردان‌ها استفاده کنند.

حقانی نسب درباره پیش بینی وضعیت بازار بورس در سال آینده گفت: باتوجه به اتفاقاتی که در حال انجام است، فکر می‌کنم زمینه برای رشد بازار سرمایه در سال جدید فراهم می‌شود و سال آینده بازار سرمایه را مثبت می‌بینم.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که دولت در سال جدید به سمت فعالیت‌های مالیات بر سوداگری زمین و مسکن برود ولی توصیه می‌شود که حداقل تولید را به حال خود رها کند.

همچنین عطا بهرامی، تحلیل‌گر اقتصادی درباره سرمایه گذاری در بازار بورس گفت: بهترین بستر برای سرمایه‌گذاری در مقطع کنونی بورس است و هیچ توجیهی برای ورود به بازار ارز وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به مولفه‌های بنیادی و واقعی اقتصادی کشور در مقطع فعلی بازار سرمایه جذابترین بازار برای سرمایه‌گذاری است و با توجه به عقب بودن از سایر بازارها، رشد خوبی را خواهد داشت.

این تحلیلگر افزود: با جمع شدن نوسانات ارزی، بازار سرمایه طی دو الی سه ماه آینده بسیار جذاب شده و با منطق بازار سرمایه اداره خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =