جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان کدامند؟

جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان، اروپا و آسیا اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حتما شما هم پیش از رفتن به سفر عکس مقصد مورد نظرتان را می‌بینید و برای لحظه‌هایی که قرار است در آنجا بگذرانید، حسابی نقشه می‌ریزید. از طرفی میزبان خدمات در مقصد مورد نظر برای اینکه میهمانان بیشتری را جذب کنند، می‌کوشند تصاویر خوبی از شهر یا محل اقامت مسافران ارائه دهند.

رتبه مهاجر فرستی و مهاجر پذیری ایران در جهان اعلام شد

تصویر یا برند کشور شامل نمادهایی است که مردم هنگام فکر کردن به یک کشور خاص تصور می کنند. بدون شک این معانی بر قضاوت و ارزیابی افراد در رابطه با کشورهای خارجی تأثیرگذار است. به همین منظور با توجه به شدید شدن رقابت جهانی برای جذب استعدادها طبیعی است که بخش قابل توجهی از رقابت جهانی و منطقه‌ای برای جذب دانشجویان بین‌المللی به برند سازی و ایجاد تصویر مثبت از کشورها معطوف شده باشد.

جذاب ترین مقاصد تحصیلی در جهان بر اساس هفت مولفه آموزش با کیفیت، دستیابی به هدف‌های شغلی، توسعه فردی، فرهنگ و سبک زندگی، فرصت‌های شبکه سازی و دوستیابی، آموزش زبان و ماجراجویی ارزیابی و برترین کشورها بر اساس آن معرفی شده‌اند. داده‌های این شاخص از طریق پیمایش در بین ۱۰ هزار دانشجو از ۱۸۱ کشور جهان گردآوری شده است.

در جدول زیر ده کشور جذاب برای تحصیل در خارج از کشور در سال ۲۰۲۰ در سطح جهان، اروپا و آسیا بر اساس داده‌های سایت education.com آمده است:

جذاب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان کدامند؟

بر اساس جدول فوق، کشورهای انگلیسی زبان کماکان به عنوان جذابترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی به‌شمار می‌روند. در میان کشورهای غیر انگلیسی زبان اروپایی آلمان، سوئیس، هلند، فرانسه و اسپانیا همگی در میان ۱۰ کشور جذاب برای دانشجویان بین‌المللی قرار دارند. در میان کشورهای آسیایی نیز ژاپن، چین و کره جنوبی کشورهای ممتاز هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =