قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۲ صعودی خواهد بود/ تاثیر منفی قیمت‌گذاری دستوری بر کنترل بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: انگیزه سوداگری نیاز کاذب است که سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود. زمانیکه قیمت ارز افزایش پیدا کند، قیمت طلا و سکه نیز صعودی می‌شود.

مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: وضعیت بازار طلا و سکه وابسته به بازار ارز است، اگر اختلاف نرخ ارز بانک مرکزی و بازار آزاد بیشتر شود، انگیزه سوداگری بیشتر در نتیجه قیمت ارز افزایش خواهد یافت. 

بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۲ وضعیت خوبی نخواهد داشت / افزایش ۱۸ برابری حجم نقدینگی در طول یک دهه

وی با بیان اینکه گردش طلا و ارز همسو است،‌ افزود: انگیزه سوداگری نیاز کاذب است که سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود. زمانیکه قیمت ارز افزایش پیدا کند، قیمت طلا و سکه نیز صعودی می‌شود. 

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ یکی از سال‌ها پر نوسان برای بازار سرمایه گذاری بوده است، تصریح کرد: اختلاف بازار ارز با بازار آزاد در هیچ جای دنیا به این شکل نیست. بازار ارز به صورت هیجانی و پر شتاب در حال افزایش است بنابراین توصیه می‌شود افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند به صورت سنجیده عمل کنند تا متضرر نشوند.

صفاری درباره تاثیر قیمت گذاری دستوری بر بازار،‌گفت: این روش نیز تاثیر مثبتی برای کنترل بازار نخواهد داشت و تنها انگیزه سوداگری و تقاضا را افزایش می‌دهد که به دنبال آن قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1171944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =