برنامه دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه مراکز رشد/ ارتباط با صنعت و سرمایه گذاری‌ها به سراهای نوآوری واگذار می‌شود

مدیر کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اقدامات برای افزایش حمایت از مراکز رشد گفت: به دنبال افزایش تعداد مراکز رشد هستیم و خواستار توسعه مراکز رشد به ۲۰۰ واحد هستیم. تعداد هسته‌ها و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در ۴ سال آینده به سه هزار و ۶۰۰ هسته واحد در مراکز رشد دانشگاه دست یابیم.

قباد بهزادی‌پور،  مدیر کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  درباره  تعامل بین صنعت و دانشگاه  از طریق مراکز رشد گفت: در دو سال گذشته با بررسی زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی مراکز رشد به راه اندازی شرکت، سرمایه گذاری و تجاری سازی پرداخته است، اما از دو سال گذشته سه مولفه اصلی در زیست بوم فناوری داشته و زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های اشتراکی و شتابدهی  در مرکز رشد، شرکت‌داری و سراهای نوآوری سرمایه گذاری و ارتباط با صنعت و تجاری سازی به این حوزه واگذار شده است.

رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در سال ۱۴۰۲/ شرکت‌های فعال در سراهای نوآوری تسهیلات اخذ می‌کنند

وی افزود: ارتباط با صنعت و سرمایه گذاری به سراهای نوآوری واگذار شده است. سراهای نوآوری بر اساس نیازهای ملی منطقه‌ای و با توجه به ظرفیت اعضای هیات علمی شکل گرفته و از طریق سرای نوآوری فعال می‌توان یک بازار را  تشکیل داد و شرکت‌ها می‌توانند با صنعت و بازار ارتباط برقرار کنند.

به گفته مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ارزیابی قراردادها با مراکز رشد در زمینه تجاری سازی به فعالیت می‌پردازند. هم اکنون محصولات توسط شرکت‌های مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی تولید می‌شود.

بهزادی پور در پاسخ به این سوال که هم اکنون در زمینه تولیدات محصولات بررسی شده است؟ گفت: برای مثال در رویداد عصر امید دو هزار هسته و واحد فناوردر ۸ حوزه تجهیزات پزشکی، فناور، ماشین آلات صنعتی و ... حضور داشتند و برای هر حوزه تخصصی حدود ۴۰۰ شرکت فعال بودند.

مدیر کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اقدامات برای افزایش حمایت از مراکز رشد تاکید کرد: مبنای حرکت و برنامه‌ریزی سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی تعیین کننده است و به دنبال افزایش تعداد مراکز رشد و خواستار توسعه مراکز رشد به ۲۰۰ واحد هستیم همچنین تعداد هسته‌ها و واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در ۴ سال آینده به سه هزارو ۶۰۰ هسته واحد در مراکز رشد خواهد رسید.

خبرنگار: فاطمه بینایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1172128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =