رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در سال ۱۴۰۲/ شرکت‌های فعال در سراهای نوآوری تسهیلات اخذ می‌کنند

مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی از رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: شرکت‌های فعال در سراهای نوآوری مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت اخذ تسهیلات قرار می‌گیرند.

قباد بهزادی‌پور، مدیر کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت:  در ۸ سال اخیر فقط ۴ مرکز رشد از وزارت علوم و تحقیقات مجوز فعالیت قطعی اخذ کرد، اما در سال گذشته این عدد به ۲۵ مرکز رسیده است.

رشد ۱۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در سال ۱۴۰۲/ شرکت‌های فعال در سراهای نوآوری تسهیلات اخذ می‌کنند

وی  افزود: در وضعیت کنونی ۵۰ مرکز رشد مجوز فعالیت داشته و امکان رشد شرکت‌های دانش بنیان سطح ۳ فراهم شده و امکان رشد سریع  و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان هم ایجاد شده است. هم اکنون از دو هزار شرکت دانش بنیان ۳۰ هزار شرکت خلاق هستند. با این تفاسیر در سال آینده ۱۰۰ در صد در حوزه دانش بنیان رشد خواهیم داشت.

مدیر کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: با درایت دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و درباره ثبت برند و تجاری‌سازی محصولات و بازاریابی فعال هستند. برنامه شتاب‌دهی در هفت فصل و ۷۰ سرفصل آموزش می‌توان به فعالیت پرداخته و در سال آینده تعداد رویدادها بیش از دو هزار در سال خواهد بود.

وی ادامه داد: مبنای حرکت و برنامه‌ریزی صنعت  و تحول دانشگاه آزاد اسلامی تعیین کننده حرکت از  یک مرحله به مرحله دیگر است و به دنبال افزایش تعداد مراکز رشد هستیم. همچنین خواستار توسعه مراکز رشد به ۲۰۰ واحد هستیم. امیدواریم در ۴ سال آینده تعداد هسته‌ها و واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به سه هزار و ۶۰۰ هسته واحد در مراکز رشد دانشگاه افزایش یابد.

بهزادی‌پور با بیان اینکه در مراکز رشد میزان مبالغ حمایتی افزایش می‌یابد، افزود: سراهای نوآوری پل بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه  و بازار و دانشگاه و دولت است. طرح پویش در پل بین دانشگاه و صنعت اجرا می‌شود و در این طرح دانشجو می‌تواند به اشتغال بپردازد، چون مشکلات ناشی از دارایی و بیمه حل شده است. در این طرح دانشجو در صنعت از لحاظ اخلاقی، شخصیت و کارایی شناسایی شده و صنعت هم در راستای تامین نیروی متخصص اقدام می‌کند.

مدیر کل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شرکت‌های فعال به راه اندازی بازار پرداخته و بازار از لحاظ آیین نامه‌ای و بخش نامه از مراکز رشد قوی‌تر عمل می‌کند و می‌تواند در زمینه سرمایه گذاری ورود کند. از دیگر اقدامات این است که  شرکت‌های فعال در سراهای نوآوری مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اخذ تسهیلات قرار بگیرند. هرچقدر میزان حمایت‌ها از شرکت‌ها افزایش یابد، طبیعتا این شرکت‌ها با توسعه همراه هستند. برای مثال برخی از شرکت‌ها به لیزینگ دانشگاه نیاز داشته و اگر شرکت‌ها به شکل پیوسته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مورد حمایت قرار بگیرند موفق عمل می‌کنند. اغلب شرکت‌های فعال به دنبال راه اندازی کسب و کار و نیازمند تسهیلات، سرمایه و فضای مناسب هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171271

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =