منشا ۹۰ درصد فاکتورهای خطر بیماریها در سبک زندگی مردم است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: داده های سلامت پیرامون سبک زندگی باید بررسی شود، چراکه ۹۰ درصد فاکتورهای خطر بیماریها در سبک زندگی مردم لحاظ شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یونس پناهی در اختتامیه چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه حوزه پژوهش بررسی تهدیدات حوزه سلامت با کمترین مداخله و بیشترین اثربخشی است.

مصرف بی‌رویه و تجویز زیاد آنتی بیوتیک در کشور

وی بیان کرد: داده های سلامت را باید از خانواده و جامعه به دست آورد، این در حالی است که اکنون داده‌ها از بیمارستان ها و مراکز درمانی و بعد از ابتلا مردم به بیماری به دست می‌آید.

  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عدم تحرک و عادات غذایی نادرست باید در نظام ارجاع و پزشک خانواده مورد بررسی قرار گیرد و بسترهایی طراحی شود که طرح پزشک خانواده داده‌های مورد نیاز ۹۰۰ مرکز تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی را برای دیده بانی سلامت و حل چالش های پیشروی سلامت را فراهم کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پرونده الکترونیک سلامت ساده‌ترین راه برای به دست‌آوردن اطلاعات دقیق در حوزه سلامت است، شخصی سازی تقسیم‌بندی داده‌ها در طرح پزشک خانواده به خوبی دیده شده است.

پناهی با بیان اینکه سیستم ارجاع می تواند قدم خوبی برای ایجاد دانشگاه نسل چهارم باشد، گفت: به دستور وزیر بهداشت، دانشگاه ها باید ماموریت گرا باشند و متناسب با زیر ساخت ها ۱۸ ماموریت برای دانشگاه ها دیده شده است.

وی تصریح کرد: اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده باید بار بیماری ها را کاهش دهد که این موضوع با اجرای مدل پژوهشی میسر است.

پایان پیام/

کد خبر: 1172481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =