منتخبان جایزه ملی ایثار امتیاز پژوهشی دریافت می‌کنند

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منتخبان شرکت در جشنواره و جایزه ملی ایثار از طریق ایثارگرای ۵ امتیاز، ارایه موضوعات آموزشی ۱۵ امتیاز و انجام پژوهش ۲۰ امتیاز دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری احمد صالح آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی امروز ۹ اسفند در سازمان مرکزی برگزار شد.

بنیاد شهید هنوز مطالبات دانشگاه آزاد را پرداخت نکرده است/ محدودیت در پرداخت شهریه دانشجویانِ خانواده شاهد و ایثارگر

در ابتدای نشست رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروزه در جامعه در جنگ ترکیبی اقتصادی به سر می بریم و امیدواریم سربازان این جنگ که مسولان هستند بتوانند سربلند در این جنگ پیروز شوند.

وی افزود: تمامی مسایل از چارچوب برخوردار است. اموری با عنوان تجدد خواهی به جامعه ما تحمیل می شود که حیا و حرمت را تحت تاثیر قرار داده است.

صالحی آرا با بیان اینکه عده ای غرب زده و دشمنان نظام به دنبال ضربه زده به حیا و حرمت جامعه هستند، افزود: غربی ها از زمان قاجار فاضلاب مدرنیته را در کشور وارد کرده که به غیر از کشف حجاب، ابتزال و مصرفی گرایی هیچ ماحصل دیگر به دنبال نداشته است.

وی با بیان اینکه دستاورد علمی امروز در جامعه ماحصل جمهوری اسلامی است گفت: امروز از طریق توجه به ارزش های اخلاقی و ایثارگرایی توانستیم بر ابتذال غلبه کنیم.

به گفته رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، ایثارگران ما به فضای غربی پشت کرده و امروز باعث دوام انقلاب اسلامی شدند. عشق به خوبی ها باعث ایثارگری می شود.

صالحی آرا با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای سلامت و شهدای خدمت باعث افتخار هستند افزود: برخی بر این باورند که ایثارگران صاحب امتیاز هستند اما باید دانست که اقدامات این افراد و گذراندن دوره های دشوار برای این افراد و خانواده های آنها دشوار است. خانواده جانبازان و شهدا بیش از فرد ایثارگر هستند و به معنای واقعی همسران این افراد ایثارگر هستند.

وی گفت: امسال بعد از دو سال جشنواره ملی ایثار ۱۶ اسفند در تهران برگزار می شود و هدف از این جشنواره معرفی دانشجویان نخبه بدون توجه به سهمیه ایثارگری در ماراتن علمی شرکت می کنند. افراد شرکت کننده شامل همسر شهدا و جانبازان و فرزندان این افراد است. نخبگان دانشگاهی با توجه به استعداد خوب به این عرصه گام برداشتند.

صالحی آرا با بیان اینکه ۴۷ هزار و ۵۷۸ نفر جزو جامعه هدف شرکت کننده در این ماراتن علمی هستند، افزود: این برنامه در ابعاد کشوری و استانی برگزار می شود. در ترم پاییز سالجاری تبلیغات و بیان موضوعات در تمامی واحدها انجام شده تا تمام افراد در صورت تمایل حضور خود را اعلام کنند.

به گفته این مقام مسول افراد برای شرکت در این جشنواره از طریق ایثارگرای ۵ امتیاز، ارایه موضوعات آموزشی ۱۵ امتیاز و انجام پژوهش ۲۰ امتیاز را شامل می شود. در ۲۴ استان و سه واحد دانشگاه آزاد این اقدامات انجام شده است. ۲۰۲ پرونده منتخب به دست ما رسیده و در دوره هفتم با حضور پر رنگ شاهد و ایثارگران را شاهد هستیم که از مقاطع دکتری تخصصی، دکتری،دستیاری، کارشناسی ارشد ۱۸ نفر از سوی داوران از طریق بررسی ها برگزیده شدند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: از مسولان امر خواستار توجه بیش از پیش به این دانشجویان هستم.

خبرنگار: زهرا پاکپور

انتهای پیام/

کد خبر: 1173014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =