اختصاص سهمیه جذب هیات علمی برای نخبگان دانشگاه‌های علوم پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص سهمیه جذب هیات علمی برای نخبگان دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم تجلیل از جشنواره دانشجوی نمونه کشوری که در سالن اجلاس سران با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: زمانی می‌توانیم نظام آموزشی خوبی داشته باشیم که تمام اجزا را داشته باشیم. اما اگر از ما بپرسند در این عوامل کدام یک اثرگذاری بیشتری دارد، می‌توانیم به استاد و دانشجو اشاره کنیم این در حالی است که در مکان‌های زیادی از دنیا هزینه‌های زیادی در آموزش می‌کنند اما چون فاقد دو شاخصه استاد و دانشجو هستند، نمی‌توانند پیشرفتی داشته باشند. بنابراین در درجه اول از عوامل مؤثر در نظام آموزش عالی می‌توان به استاد اشاره کرد. استادی که تمام معنا استاد باشد. به مملکت خود اعتقاد داشته و امید بدهد. استاد هر حرکتی انجام دهد، دانشجو از وی الگو می‌گیرد.

عین‌اللهی: تنها راه موفقیت در نظام سلامت تقویت بیمه‌هاست

وی با اشاره به شاخص دوم تأثیرگذار نظام آموزش عالی یعنی دانشجو تصریح کرد: دانشجو یکی از ارکان پیشرفت کشور است. وظیفه اصلی دانشجو به دنبال دانش بودن است. البته با امکانات علمی زیادی که امروزه در دنیا وجود دارد، انتظار ما فقط حفظ کردن جزوه و امتحان دادن و نمره خوب گرفتن نیست. انتظار ما بسیار بیشتر است. داشجو باید به صورت مرتب خود را آموزش دهد. بهترین دانشجو دانشجویی است که خوب سرچ کند و معلومات خود را از بین دریای معلومات پیدا کرده و کاربردی کند.

عین الهی گفت: ما برای پیشرفت کشور به دانشجویان نمونه و نخبه نیاز داریم. مقام معظم رهبری چندشاخصه برای دانشجوی نخبه عنوان کردند که می‌توان به دارا بودن احساس مسئولیت، چشم دوختن به افق آینده علمی کشور، استفاده از توان خود، کارکردن با رویکرد مسئله محوری اشاره کرد. هرچه فرد اثرگذاری بیشتری در کشور داشته باشد، این فرد نخبه تر است. کشور ما در کرونا یکی از موفق ترین کشورهای جهان بود و این به دلیل داشتن نخبگان، دانشمندان جامعه پزشکی است. کشور ما در تمام شاخص‌های سلامت در منطقه برتر است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در تشویق دانشجویان نمونه و نخبه تأکید کرد: در این راستا آئین نامه‌های جذب وزارت بهداشت برای به کارگیری نخبگان متدین و متعهد بازنگری شده است. همچنین شبکه نخبگانی ایجاد شده است و ما پیگیر حل مشکلات و معیشت این قشر هستیم.

عین الهی گفت: همچنین در المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی تحولاتی ایجاد شده است. امکان ادامه تحصیل استعدادهای برتر در مقاطع بالاتر ایجاد شده است.

وی افزود: امکان تحصیل همزمان استعدادهای برتر نیز در چند حوزه ایجاد و همچنین سهمیه جذب اعضای هیئت علمی برای نخبگان اختصاص نیز داده شده و قرارگاه راهیان پیشرفت تشکیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =