کنعانی: حمله به فرودگاه حلب مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله موشکی رژیم اسرائیل به فرودگاه بین المللی حلب را که کمک‌های انسانی به زلزله زدگان را دریافت می‌کند، محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تجاوزکارانه و غیر انسانی بامداد امروز رژیم آپارتاید صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب در سوریه را به شدت محکوم ‌و از نهادهای مسئول بین‌المللی خواست‌ برای متوقف کردن جنایات این رژیم اقدام فوری و مؤثر بعمل آورند.

کنعانی: انتظار می‌رود آژانس روند فنی را در پیش گیرد

کنعانی یادآور شد: در حالی که زلزله‌زدگان سوری در حلب شرایط سختی را تجربه می‌کنند، رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب را که مسیر اصلی رسیدن کمک‌های بین‌المللی به آنهاست، هدف حمله قرار می‌دهد و این مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه برخی کشورها و سازمان‌های غربی و حقوق بشری نسبت به تداوم حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم جنایتکار صهیونیستی به سوریه سکوت کرده که این سکوت مصداقی از تشویق رژیم یادشده بعنوان یک متجاوز و ناقض حقوق بشر و قوانین و مقررات بین المللی است.

رسانه‌های سوریه بامداد امروز سه شنبه به نقل از منبعی نظامی در ارتش این کشور از حمله موشکی رژیم اسرائیل به فرودگاه بین المللی حلب خبر داد.

به گفته این منبع، حمله ساعت 2:07 به وقت دمشق رخ داده و جنگنده‌های رژیم اسرائیل از سمت مدیترانه و لاذقیه اقدام به شلیک موشک کرده است و باعث وارد شدن خسارت به باند فرودگاه شده و تا اطلاع ثانوی این فرودگاه قادر به خدمات دهی نیست.

وزارت حمل و نقل سوریه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله موشکی رژیم اسرائیل به فرودگاه بین المللی حلب منجر به وارد آمدن خسارت به این فرودگاه شده است که کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان شمال سوریه از این فرودگاه دریافت می‌شد.

خبرگزاری سانا سوریه به نقل از وزارت حمل و نقل این کشور گزارش داد که به دنبال این حادثه، تصمیم بر این شد که تا اطلاع ثانوی و تعمیر فرودگاه حلب، فرودگاه دمشق و لاذقیه جایگزین این فرودگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =