حسن نصرالله: غرب فرهنگ ما را هدف قرار داده است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت همان امیدی است که پیروزی‌های سریع را علیه دشمن اسرائیلی رقم زد. سقوط پروژه خاورمیانه جدید و سقوط پروژه آمریکا را در عراق، به لطف مقاومت دیدیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت سی‌امین سالگرد تاسیس موسسه اسلامی آموزش و پرورش (مدارس المهدی) لبنان و همچنین جشن میلاد امام زمان (عج) و نیز عید معلم در لبنان، این روز را به همه به ویژه معلم‌های زن و مرد تبریک گفته و اعلام کرد، طبق آن چیزی که در گزارش‌ها می‌بینیم، بدون شک این موسسه اسلامی علی‌رغم همه شرایط دشواری که وجود داشت، به شکل طبیعی و تدریجی مراحل پیشرفت را طی کرده است.

نصرالله: می‌خواهیم شریک کامل در حقوق لبنان باشیم

سید حسن نصرالله افزود، این موسسه چه در سطح کمی از نظر تعداد مدارس و دانش‌آموزان و چه در سطح کیفی و همکاری‌های خارجی و روابط با دیگر مدارس، پیشرفت کرده است. علی‌رغم سختی‌هایی که در دوره شیوع کرونا بود، این موسسه توانست پیشرفت کند و تلاش‌های آن تا امروز متوقف نشده است. همچنین در شرایط سخت معیشتی نیز پایداری و استواری شما در این موسسه برای تعلیم و آموزش، واقعا جای قدردانی دارد. ما به شما به عنوان معلمان و مسئولان در این موسسه اسلامی ایمان داریم و شما را در سطح مسئولیت خودتان بسیار لایق می‌دانیم و همواره همینگونه خواهد بود.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت، ما تاکید می‌کنیم که همه تلاش‌های خود را برای محافظت از ساختار موسسه مدارس المهدی و مسئولان آن با وجود همه دشواری‌ها، به کار خواهیم بست و راهی برای غلبه بر این مشکلات خواهیم یافت. حمایت ما از این موسسه صرفا برای محافظت از آن نیست؛ بلکه ما برای پیشرفت و توسعه عملکرد این موسسه در همه سطوح تلاش می‌کنیم. در سایه دسترسی به تلفن همراه و اینترنت همه چیز در برابر نسل‌های کنونی است.

غرب فرهنگ ما را هدف قرار داده است

وی ادامه داد، آمریکا با انتقال فرهنگ شیطانی غرب، آداب و رسوم و فرهنگ ما را هدف قرار داده است. از جمله خطرات در این زمینه، خطر مواد مخدر و انتشار آن است و کسانی که مواد مخدر را در جامعه رواج می‌دهند و با آن تجارت می‌کنند از بدترین فاسدان در زمین هستند. ایمن سازی مدارس یک اصل بوده و آموزش و پرورش راهبر آن است. در مدارس غربی فریادها را در نتیجه لغزش‌ها و عدم ایمن‌سازی‌ها می‌بینیم. کسانی هستند که علم دارند اما از بدترین شرایط برای سوءاستفاده از مردم استفاده می‌کنند و بنابراین ما بر تربیت و آموزش تاکید داریم.

نصرالله تاکید کرد، وظیفه معلم زن و مرد و موسسه آموزشی این است که صرفا در سطح حرفه‌ای باقی نماند بلکه روحیه پیامبری و انسانی را به کار خود اضافه کند. معلم در مدرسه وظیفه پیامبری بر عهده دارد یعنی دغدغه او باید موفقیت و تعالی همه دانش‌آموزان باشد. استاد یک الگو است بنابراین باید به رفتار و برخورد خود با دانش‌آموزان توجه کند؛ زیرا یک نقش تربیتی بر عهده او قرار دارد و شخصیت وی بر دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد. مسئولیت این موسسه اسلامی در وهله نخست، ایجاد نسل‌هایی است که ظلم و سرکشی را رد کرده و به دنبال عدالت باشند.

دبیرکل حزب‌الله گفت، شرایط جامعه بر جنبه‌های مختلف روند علمی و آموزشی کشور نیز تاثیر گذاشته و حقوق معلمان تحت تاثیر قرار گرفته است. در نتیجه این شرایط بر موسسات آموزشی نیز تاثیر گذاشته و خطر تعطیل شدن مدارس رسمی برای مدت طولانی وجود دارد. در مدارس غیردولتی ارزیابی شده که می‌خواهند برای افزایش حقوق معلمان، شهریه‌ها را افزایش دهند. این مدارس اصرار دارند که سود بیشتری به دست بیاورند و من آماری در این زمینه دارم.

وی تصریح کرد، برخی تجار به شدت طمعکار هستند و ما از قیمت‌ها اطلاع داریم و می‌بینیم اتفاقی که می‌افتاد بسیار غیرانسانی و وحشیانه است. معلمان در مدارس رسمی و دانشگاه لبنان حق دارند و اقدام به اعتصاب کرده‌اند و به این ترتیب سال تحصیلی به خطر افتاده است. دولت باید وعده‌هایی که به معلمان داده را اجرا کند و من از معلمان می‌خواهم که ادامه کار خود را در زمان باقی مانده سال تحصیلی یک اقدام انسانی و اخلاقی به شمار آورند و این عمل نیکی است که در روز قیامت نتیجه آن را می‌بینند.

به روحیه امید بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم

نصرالله تاکید کرد، من از معلمان می‌خواهم سال تحصیلی را ادامه دهند و به اعتصاب برنگردند. خداوند برای انسان‌ها منجیانی بزرگ فرستاد و آنها حضرت مسیح و امام زمان (عج) هستند. آنچه که امروز ما بیشتر از هرچیزی به آن نیاز داریم روحیه امیدواری است. اسرائیل زمانی که لبنان را اشغال کرد، مشغول گسترش روحیه ناامیدی در میان مردم شد که پیامدهای سیاسی و اجتماعی داشت و خطرناکترین آن پذیرش اشغالگری به دور از کرامت و حاکمیت و شرافت بود.

مقاومت معادله خود را بر دشمن تحمیل کرد

دبیرکل حزب‌الله گفت، اما مقاومت ایستاد و پایداری کرد و معادله‌ای را تحمیل نمود که امروز ما می‌توانیم این دشمن صهیونیستی را شکست دهیم و مقاومت بود که پیروزی‌های سریع را رقم زد. مقاومت همان امیدی است که پیروزی‌های سریع را علیه دشمن اسرائیلی رقم زد. با همین امید، مقاومت در سال 2000 ادامه یافت و در سال 2006 استوار شد. سال‌های کمی بعد از آن سقوط پروژه خاورمیانه جدید و سقوط پروژه آمریکا را در عراق، به لطف امید و مقاومت دیدیم.

وی در ادامه اظهار داشت، همچنین در گذشته دشمن از ابزارهایی چون کشتار و آوارگی و ویرانی برای گسترش روحیه ناامیدی در میان ما استفاده کرد. در جنایت بئر العبد در سال 1985 بیش از 75 نفر شهید شدند و آمریکا با هدف ناامید کردن لبنانی‌ها یک ماشین بمب‌گذاری شده فرستاد. برخی از کسانی که مدعی خواستن حاکمیت در لبنان هستند، دستشان به خون شهدای انفجار بئرالعبد آغشته است. اکثر شهدا در این جنایت، زنان و کودکان بودند و این جنایت در روز جهانی زن انجام شد.

هراسی از تهدیدات دشمن نداریم

نصرالله ادامه داد، هدف از کشتار بئرالعبد ایجاد رعب و ناامیدی در دل‌های ما و تلاش برای ترور سید محمد حسین فضل‌الله بود تا ضربه محکمی به ما وارد شود. همه کسانی که ما را به قتل و جنگ نظامی و گرسنگی تهدید می‌کنند بدانند که این تهدیدات ما را نمی‌ترساند و اگر شما زنان و کودکان و مردان ما را بکشید ما هرگز احساس ضعف و سستی نخواهیم کرد؛ زیرا به خدا توکل می‌کنیم و به ملت خود اعتماد داریم.

راه‌حل‌های لبنان داخلی است

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با اشاره به بحران سیاسی لبنان گفت، در بحران سیاسی و معیشتی لبنان نیز من می‌گویم پیام اصلی آن است که تسلیم نشوید و ناامید نگردید؛ زیرا نتیجه ناامیدی، تسلیم شدن است. دشمن می خواهد ما تسلیم شویم اما هرگز انتظار تسلیم شدن ما را نداشته باشید. راه‌حل‌ها در لبنان موجود است و نباید تسلیم شروط بین المللی و منطقه‌ای شویم و کسانی که تسلیم شوند نجات پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =