نادیده گرفتن معاونت دانشجویی وزارت علوم در سند ازدواج دانشگاهیان/دفاتر سلامت مسئولیتی برای رصد میزان موفقیت ازدواج ندارند

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: معاونت دانشجویی وزارت علوم بیشترین ارتباط موضوعی و معنایی را با ازدواج دانشجویان دارند؛ اما تاکنون در سند ازدواج دانشگاهیان مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

ابراهیم نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه نام سازمان امور دانشجویان در سند ملی ازدواج دانشگاهیان قرار ندارد، اظهار کرد: بنابراین از فرآیند اقدامات و تصمیات آن نه اطلاعی داریم نه تاثیر گذار هستیم.

ارائه خدمات مشاوره‌ به زوجین دانشجو/ میزان پایداری دانشجویان متاهل توسط نهاد رصد می‌شود

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه سازمان امور دانشجویان متولی رسیدگی به سلامت و پایداری ازدواج‌های دانشجویی نیست، بیان کرد: نهاد نمایندگی رهبری متولی اصلی برگزاری جشن‌های ازدواج‌های دانشجوی ی و رصد زندگی آنها پس از ازدواج است.

وی با بیان اینکه اگر دانشجوی متاهلی به دفاتر سلامت و مشاوره دانشگاه‌ها مراجعه کند، خدمات مشاوره‌ای دریافت خواهد کرد؛ اما این دفاتر پیش قدم برای خدمت‌رسانی به این زوج‌ها یا برقراری تماس و اطلاع از زندگی آنان پیش قدم نیستند، ادامه داد: دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان به علت اینکه سهمی در ازدواج دانشجویی ندارد، بنابراین برنامه یا طرحی هم برای رصد میزان موفقیت این ازدواج‌ها نخواهد داشت.

نعیمی در پاسخ به این پرسش که سازمان امور دانشجویان که زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بنابراین جزو دستگاه‌های متولی سند ازدواج دانشگاهیان است، گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم متولی این امر شده است و متاسفانه معاونت دانشجویی این وزارتخانه در این سند در نظر گرفته نشده است.

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه نبود معاونت دانشجویی وزارت علوم در سند ازدواج دانشگاهیان مشکل و چالش بزرگ است، مطرح کرد: این معاونت و دفاتر مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها ارتباط موضوعی و معنایی با ازدواج دانشجویان دارند؛ اما تا کنون در این سند مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان وعده داده‌اند که از معاونت دانشجویی وزارت علوم نیز برای حضور در جلسات ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان دعوت به عمل بیاورند؛ اما تا کنون این موضوع محقق نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =