برگزاری آیین غبارروبی مسجد الغدیر واحد کرمانشاه در آستانه ماه مبارک رمضان

همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان آیین غبارروبی مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان آیین غبارروبی مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد و در این مراسم از خدام مسجد، نفرات برگزیده مسابقات اعیاد رجبیه و کسانی که نام آنها علی و جواد بود تقدیر به عمل آمد.

مراسم غبار روبی از مزار شهدای گمنام دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی همدان

این آیین بنا به سنت هر ساله روزهای پایانی ماه شعبان و با عنوان آیین غبار روبی مساجد در سراسر کشور و در فضایی معنوی همراه با عطر گلاب و ذکر صلوات برگزار می شود که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز به همت استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و در مسجد الغدیر دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم معنوی فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین امین معظمی گودرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، معاونان، مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند. در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی شامل تلاوت روزانه قرآن کریم، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن با حضور قاریان بین المللی، دوره تفسیر قرآن کریم ویژه استادان و کارکنان و مراسم احیای شب های قدر با محوریت مسجد الغدیر برگزار می شود. 

در معرفی مسجد الغدیر واحد کرمانشاه ، این مسجد در مرکز مجتمع دانشگاهی  و به منظور امکان دسترسی یکسان تمامی قسمت‌ها و ساختمان‌های دیگر قرار دارد که معماری آن برگرفته از معماری سنتی اسلامی و ایرانی است، از ویژگی‌های معماری مسجد الغدیر واحد کرمانشاه می‌توان به نمای مدور آن به نشانه عالم گیتی و خداوند متعال در مرکزیت این عالم نام برد.

این مسجد با مساحت ۹۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید و استفاده از نقوش هندسه اسلیمی و آیات قرآنی با استفاده از کاشی هفت رنگ در این مسجد، زیبایی چشم نوازی به آن داده است که برای نمازگزاران آرام‌بخش است،حکاکی اسامی چهارده معصوم بر روی حفاظ شبستان زنانه این مسجد از دیگر مشخصات معماری زیبا و جذاب آن است، استفاده از ایوان در طبقات نیز الهام گرفته از ایوان مساجد سنتی معماری ایرانی و اسلامی استبا این توضیح که مسجد الغدیر واحد کرمانشاه دارای گنجایش ۴۵۰ نفر نمازگزار در دو شبستان مردانه و زنانه است.

در پایان مراسم غبار روبی،  از خدام مسجد الغدیر واحد کرمانشاه و نفرات برگزیده مراسم اعیاد رجبیه قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =