افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی در سال آینده اعمال خواهد شد/ برگزاری اردوهای جهادی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

«معرفی معاون سیاست ورزی بسیج دانشجویی و وعده بهبود وضعیت معیشت کارورزان» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «مطالبه تعیین تکلیف وعده ساخت چهار میلیون مسکن و رایزنی دانشگاه‌ها با سازمان برنامه و بودجه برای جبران کسری تغذیه» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

مراکز مشاوره ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت ایجاد می‌شود

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «معرفی زوج‌های دانشجوی موفق، برگزاری مراسم معارفه معاون سیاست ورزی بسیج دانشجویی و افزایش حقوق دستیاران و کاروزان پزشکی» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌  چهارم اسفندماه آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی 

وعده ۴ میلیون مسکن تعیین تکلیف شود

 اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواستار تلاش‌هایی مستمر و بی وقفه این وزارتخانه در راستای تعیین تکلیف وعده چهار میلیون مسکن شد.

در این نامه خطاب به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی آمده است: «ساخت چهار میلیون مسکن در مدت زمان چهار ساله مسئولیت یکی از وعده‌های جناب رئیسی در ایام انتخابات بود که پس از آغاز دولت سیزدهم با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه شد و درست در ایامی که مطالبه این وعده در جامعه مجدداً پررنگ شده بود جنابعالی بعنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شدید و آنچه انتظار میرفت و کماکان نیز مورد انتظار است تلاش‌هایی مستمر و بی وقفه در راستای تعیین تکلیف وعده چهار میلیون مسکن و همچنین پیش برد این هدف است. از دیگر سوی نیز با اوضاع اسف بار بازار مسکن و گرانی‌های افسارگسیخته آن مواجه هستیم که نیازمند همت و تلاشی مضاعف برای بهبود اوضاع زندگی مردم است.»

افزایش ۲۰ درصدی حقوق دانشجومعلمان عادلانه نیست

محمد امین جهانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی اعتقاد دارد که افزایش ۲۰ درصدی حقوق دانشجومعلمان کفاف زندگی را نمی‌دهد و کسری از حقوق آنان نیز عادلانه نیست. 

 وی مطرح کرد که دانشجو معلمان دانشگاه شهید رجایی به مراتب سختی بیشتری نسبت به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان متحمل می‌شوند. بنابراین صحیح نیست که افزایش حقوق به یک میزان باشد. 

برگزاری مراسم تکریم و معارفه معاون سیاست‌ورزی ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران

علی یزدی در مراسمی به عنوان معاون جدید سیاست ورزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ منصوب و از زحمات مهدی هاشم زاده در این معاونت قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است که هاشم زاده به عنوان دستیار مسئول ناحیه در امور ادوار بسیج دانشجویی تهران بزرگ منصوب شد.

برگزاری اردوهای جهادی مهارتی-تربیتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

نصیر منصور زاده مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای  از برگزاری اردوهای جهادی مهارتی-تربیتی توسط گروه‌های جهادی این دانشگاه در سراسر کشور خبر داد.

 اردوهای های جهادی مهارتی-تربیتی با هدف نقش آفرینی تخصصی گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای حول گفتمان آموزش‌های مهارتی این دانشگاه برگزار می‌شوند.

درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از رئیس قوه قضائیه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) در نامه‌ای از غلامحسین محسنی اژه‌ای قوه قضائیه مطالبه دارد که هرچه سریع‌تر، برنامه جامع مقابله با سقط جنین را بنویسد و با شانه خالی نکردن از آن مانع اجرای قانون نشود.

در این نامه بیان شده است: «قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با این دغدغه در مجلس شورای اسلامی تصویب و آبان ۱۴۰۰ به رئیس جمهور ابلاغ شد.  طبق ماده ۵۷ این قانون، قوه قضائیه مکلف‌ بوده است ظرف مدت سه‌ماه برنامه جامع مقابله با سقط را بنویسد و رویه‌های قضایی را در برخورد با سقط جنین اصلاح کند. این برنامه هنوز علیرغم گذشت یک‌سال از مهلت قانونی، نهایی نشده است. نبود دغدغه‌مندی و نبود احساس فوریتِ موضوع جمعیت، موجب بدترشدن وضعیت کشور در این حوزه شده است. بر اساس ماده ۷۱ همین قانون، هر دستگاهی که در اجرای قانون اهمال و کوتاهی ورزد مستوجب مجازات خواهد بود.»

دختر ایرانی در گام دوم انقلاب پیشگام تمدن نوین اسلامی است

 مجمع کانون های بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد:‌ دختر ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی از بند اسارت و مهجوریت رژیم غاصب پهلوی آزاد شد، امروز در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر تمدن سازی در عرصه های مختلف  پیشگام  تمدن نوین اسلامی است.

در این بیانیه مطرح شده است:«دشمنان ما بدانند که منزلت دختران ایرانی و احقاق حقوقشان نیازی به صیانت آنان ندارد و دختر ایرانی که به برکت انقلاب اسلامی از بند اسارت و مهجوریت رژیم غاصب پهلوی آزاد شد، امروز در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر تمدن سازی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی پیشگام و پرچمدار تمدن نوین اسلامی است و به حول و قوه الهی و درایت و بصیرت جامعۀ بزرگ تعلیم و تربیت این نقشۀ شوم آنان نقش بر آب است.»

حوزه صنفی_دانشجویی 

افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی در سال آینده اعمال خواهد شد

عباس شیراوژن معاون‌ فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در سال آینده شاهد افزایش حقوق و دریافتی دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، کارورزان پزشکی و دندانپزشکی و دانشجویان دکتری خواهیم بود. 

 در پاسخ به پرسشی در مورد این که برای بهبود وضعیت معیشتی دستیاران و کارورزان چه برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: به دلیل افزایش هزینه‌های پیش آمده، افزایش دریافتی‌های اعمال شده در یکسال گذشته، تقریباً کم اثر شده است. 

زوج‌های دانشجوی موفق به عنوان الگو معرفی می‌شوند

ستاد ازدواج دانشگاهیان نخستین طرح ملی الگویابی و الگوسازی از خانواده‌های موفق را با عنوان «جشنواره ملی زوج مانا» برگزار خواهد کرد. 

در این طرح کشوری خانواده‌هایی که زندگی خود را با ازدواج دانشجویی آغاز نموده‌اند با ثبت تعداد فرزندان، کنشگری‌های اجتماعی و ارتقای تحصیلی، می توانند در دوره آموزش مجازی طراحی شده شرکت نموده و با ارسال «ایده‌های آموزنده»، «تجربه‌های موفق» و «خاطره‌های شیرین» زندگی مشترک خود درقالب‌های متنوع علمی، ادبی، هنری و چندرسانه‌ای در یک رقابت سازنده، با کسب امتیاز لازم در فرآیندهای مختلف و متنوع این جشنواره، به عنوان خانواده الگو معرفی و ضمن اهدای جوایز نفیس از سفر زیارتی مشهد مقدس همراه با خانواده برخوردار می‌شوند.

رایزنی دانشگاه‌ها با سازمان برنامه و بودجه برای جبران کسری تغذیه

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان برنامه بودجه کسری بودجه دانشگاه ها در زمینه تغذیه در سال جاری را جبران خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه براساس اعلام دانشگاه‌ها، سازمان برنامه بودجه این کسری در سال جاری را جبران خواهد کرد؛ گفت: اما برای سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای تمام دانشگاه‌ها پیش بینی شده که بودجه تغذیه نیز در همین بودجه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =