واکنش کنعانی به قطعنامه پارلمان اروپا

به گفته کنعانی در حالیکه موضوع بدحالی دانش آموزان در دست پیگیری قرار دارد و تیم های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا در خصوص اتفاقات مشکوک و در حال بررسی مرتبط با بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس کشورمان، اظهار داشت: در حالیکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت در سطوح عالی کشور این موضوع را در دست پیگیری دارد و تیم های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می دهند، صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب و تأسف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یافته های اولیه مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران حاکی از شناسایی برخی از عوامل این جنایت است و در واقع این نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این ماجرای مشکوک و ضد انسانی، باید شاکی و مدعی باشد.

نگاه رژیم صهیونیستی به توافق ایران و عربستان چگونه است؟

کنعانی همچنین اظهار داشت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت های بی پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند و متاسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی بمنظور نفرت پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران هراسی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در  موضوع مدارس، بلندپایه ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران این اقدام ضدانسانی را به شدت محکوم کرده و دستور انجام تحقیقات کامل درباره آن، یافتن عاملان این اقدام ضد انسانی و اشد مجازات آنان را خواستار شده‌اند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه فشار و عملیات روانی تمام تلاش خود را برای پیگیری اتفاقات رخ داده انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی برای شناسایی و به عدالت سپردن عاملان و مباشران و مسببان این حوادث جنایت بار، فروگذار نخواهد کرد.

کنعانی در پایان تاکید کرد: با رفتارهای اخیر پارلمان اروپا، جای تعجب نخواهد بود که در صورت شناسایی و مجازات مجرمین دخیل در این جنایت، پارلمان اروپا مجددا بنام حقوق بشر به دفاع از همان مجرمان برخیزد و خواستار عدم مجازات آنان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =