بنیانگذار اینستاگرام: کاربران فقط نوک کوه یخ زندگی‌شان را به تصویر می‌کشند

پلتفرم محبوب اینستاگرام به بازاری برای اینفلوئنسرها تبدیل شده است و کوین سیستروم، بنیانگذار آن، از این موضوع اصلا خوشحال نیست.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کوین سیستروم در مصاحبه اخیرش گفت: فکر می‌کنم روح اینستاگرام را که از اول ساخت این پلتفرم به دنبالش بودیم، از دست داده‌ایم. قبلا زمانی که کاربری به اینستاگرام می‌رفت، دوست داشت که ببیند دوستان و خانواده‌اش چه کار می‌کنند، اما این پلتفرم هم‌اکنون به یک ابزار تجاری تبدیل شده که در آن سازندگان و برندها برای کسب درآمد فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین افسوس و پشیمانی‌ام در مورد اینستاگرام این است که به شدت تجاری شده است.

فیس بوک و اینستاگرام متجاوزترین اپلیکیشن‌ها به حریم شخصی

سیستروم با اشاره به اینکه انگیزه‌ کنونی کاربران اینستاگرام این است که به سمت تجاری بیشتر، سازندگان بیشتر، معاملات بیشتر و دلارهای تبلیغاتی بیشتر بروند، گفت که این امر می‌تواند پیامدهای اجتماعی ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.

منظور او از پیامدهای اجتماعی، رونق گرفتن زندگی‌های تجملاتی در میان عده‌ای از کاربران است که فقط به دلیل نشان دادن ظواهر زندگی‌شان در اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

او در این مورد گفت: اینستاگرام هم‌اکنون روی کاربرانی متمرکز شده که زندگی‌های به ظاهر شگفت‌انگیزی بدون هیچ محدودیتی دارند، شیک‌ترین کارها را انجام می‌دهند، بهترین به نظر می‌رسند و شیک‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند.

او افزود: این امر یک پویایی «وحشتناک» ایجاد می‌کند؛ آن هم در جایی که کاربران بر این باورند نمادهایی که در اینستاگرا می‌بینند، زندگی واقعی مردم است.

کوین سیستروم در آخر گفت: زندگی واقعاً سخت است و هر آنچه مردم در اینستاگرام پست می‌کنند، نوک کوه یخ است.

کد خبر: 1175234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =