محدودیت بودجه مانع برگزاری اردوهای رصدی می‌شود/ نبود حمایت از انجمن‌های بین‌رشته‌ای

دبیر انجمن علمی نجوم و کیهان‌شناسی دانشگاه علم و صنعت معتقد است که پیشرفت انجمن‌های علمی نیازمند حمایت جدی است. برای مثال برگزاری اردوهای رصدی فعالتی پرهزینه بوده و به بودجه نیاز دارد.

سارا ایران‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که انجمن علمی نجوم حدود یکسال است که تشکیل شده و قبل از آن کانون کیهان‌شناسی فعالیت می‌کرد، اظهار کرد: اعضا برای ادامه موثرتر فعالیت‌های کانون که برگزاری دوره بود، تصمیم به راه‌اندازی انجمن گرفتند و کانون به تدریج تبدیل به انجمن شد.

انجمن‌های علمی باید خلاهای دانشگاه در زمینه‌ مهارت‌آموزی را پر کنند

دبیر انجمن علمی نجوم و کیهان‌شناسی دانشگاه علم و صنعت درباره دستاوردهای انجمن علمی گفت: ساخت مدل فضا زمان که خمیدگی فضا و زمان را نشان می‌دهد یکی از دستاوردهای این انجمن است. همچنین چند ماکت در زمینه ماهواره‌ها و یک موشک استارشیپ هم در انجمن ساخته شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجمن ما متفاوت از دیگر انجمن‌هاست. انجمن‌های دیگر دانشکده‌ای هستند و دانشکده از آن‌ها پشتیبانی می‌کند؛ اما انجمن ما بین‌رشته‌ای است و همه اعضا فقط به دلیل علاقه حضور دارند.

مهم‌ترین مشکل انجمن، نداشتن دفتر است

ایران‌پور با تصریح بر این که دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت رشته کیهان شناسی ندارد تا بتوانیم از آنها کمک بگیریم، تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل انجمن ما نداشتن دفتر است. با وجود این که یکسال است که پیگیر گرفتن اتاق از معاونت فرهنگی هستیم.

دبیر انجمن علمی نجوم و کیهان‌شناسی دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: برگزاری اردوهای رصدی یک فعالیت پرهزینه است که ما برای انجام آن نیازمند حمایت هستیم. پروژه ساخت تلسکوپ را هم داشتیم که برای ادامه دادن آن نیازمند بودجه هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: بین‌رشته‌ای‌ها معمولا علاقه فرعی دانشجویان است. به همین دلیل وقتی برنامه‌های درسی دانشجویان سنگین می‌شود، وقت کمتری می‌توانند برای انجمن بگذارند. برای پیشرفت انجمن نیازمند حمایت جدی از نظر بودجه هستیم.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1175592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =