هواشناسی تهران| آسمان پایتخت فردا نیمه ابری است/ هشدار مدیریت بحران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات پایتخت

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: وضعیت جوی استان تهران تا فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد و در مناطق پرتردد همراه با غبار محلی و در بعضی نقاط در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: وضعیت جوی استان تهران تا فردا نیمه ابری گاهی با وزش باد و در مناطق پرتردد همراه با غبار محلی و در بعضی نقاط در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده خواهد بود.

هواشناسی ایران/ هشدار نارنجی برای ۱۱ استان

وی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه، رگبار و رعدوبرق، وزش بادشدید، بارش تگرگ، برف و کولاک در ارتفاعات و پدیده مه در نیمه شمالی استان و ارتفاعات شمال غرب مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: در این مدت احتمال لغزندگی جاده ها و کاهش دید، آبگرفتگی معابر، اختلال در حمل و نقل، جاری شدن روان آب و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی وجود داشته و صاعقه و خسارت به سازه های موقت و چادرهای مسافرتی و بخش کشاورزی پیش بینی می شود.

وی افزود: توصیه می شود از اتراق کردن در حاشیه و بستر روخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام پرهیز و لایروبی کانال ها و آب روها انجام شود و بخش کشاورزی از تجهیزاتی مانند توری روی باغ ها و سامانه ضد تگرگ استفاده کند و نهاده ها کشاورزی به مکان های مسقف منتقل شود.

غلامی گفت: از روز دوشنبه کاهش نسبی دما و روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش تدریجی دما مورد انتظار است.

هشدار مدیریت بحران نسبت به فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات پایتخت

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی هشدار نارنجی بارش برف و باران صادر شده است.

یزدی مهر افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از بعد از ظهر فردا یکشنبه، ششم فروردین ماه تا روز سه شنبه هشتم فروردین ماه برای نیمه شمالی و ارتفاعات شمال غرب استان تهران فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و برای ارتفاعات بالادست بارش برف، کولاک برف و مه و مناطق مستعد بارش تگرگ برای ششم تا هشتم فروردین ماه پیش بینی شده است گفت: به کوهنوردان آماتور و حرفه ای توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی عنوان داشت: با توجه به تعطیلات عید و سفرهای نوروزی از همه مردم می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای صادره از سوی مدیریت بحران را جدی گرفته و از قرار گرفتن و در نواحی پر خطر پرهیز کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1175687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =