نحوه فعالیت سامانه مشاور در کمک به دانش‌آموزان / والدین و معلمان هم می‌توانند از خدمات روانشناسی استفاده کنند

معاون فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان نیاز دارند که برای درس خواندن در آرامش، روش‌هایی را بیاموزند، گفت: در سه ماه گذشته ۴۰ هزار تماس موفق با سامانه مشاور داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها تماس‌های دانش‌آموزی بوده است.

اصغر باقرزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز  درباره نحوه فعالیت سامانه مشاور در سال جدید گفت: سامانه مشاور خط تلفنی به شماره ۱۵۷۰ است که هرکسی اعم از اولیا، خانواده‌ها، معلمان، مربیان و به ویژه دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند و سوالات مشاوره‌ای خود را بپرسند.

طراحی دوره‌های تربیت جنسی برای مشاوران مدارس

وی افزود: عمده سوالات در همان تماس تلفنی پاسخ داده می‌شوند اما اگر نیاز به کمک‌های بیشتر وجود داشته باشد، افراد به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند. باتوجه به اتفاقاتی که اخیرا در مدارس رخ داد، تماس‌ها با سامانه مشاور افزایش پیدا کرد، چون برخی از این اتفاقات منجر به ایجاد نگرانی و دلهره در خانواده‌ها و دانش‌آموزان شده بود.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان نیاز دارند که برای درس خواندن در آرامش، روش‌هایی را بیاموزند، گفت: در سه ماه گذشته ۴۰ هزار تماس موفق با سامانه مشاور داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها تماس‌های دانش‌آموزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تماس‌ها مباحث آموزشی مانند کنکور است، عنوان کرد: بخش دیگر موضوعات شامل ارتباط با جنس مخالف، روابط دوستانه، شبهات دینی و مذهبی، موضوعات تربیتی و ارتباط موثر با اولیا، مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی مانند خودزنی‌ها و خشونت‌ها است که در سوالات دانش‌آموزان مطرح می‌شود.

باقرزاده تاکید کرد: سامانه مشاور مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته و خوشحال هستند که مرجعی برای مطرح کردن سوالاتشان بدون شناخته شدن پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =