رئیسی:‌ مدیران استانی از تهران انتخاب نشوند/ توجه ویژه دولت به تحقق بهره‌وری

رئیس‌جمهور گفت: توجه به بخش خصوصی باید به‌عنوان یک اصل در دولت مورد توجه قرار گیرد و افزایش بهره‌وری در دولت به‌صورت جدی پیگیری شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام رئیسی در همایش بهار خدمت طی سخنانی اظهار کرد: مسئله بهره‌وری از مسائل بسیار مهم در کشور است که اگر این مسئله حل نشود هرچه سرمایه‌گذاری کنیم فایده‌ای نخواهد داشت و اگر بهره‌وری افزایش پیدا نکند هرقدر سرمایه‌گذاری کنیم فایده‌ای ندارد.

تاکید رئیس جمهور بر بسیج همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی منسجم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲

وی افزود: توجه به بخش خصوصی باید به‌عنوان یک اصل در دولت مورد توجه قرار گیرد و  افزایش بهره‌وری در دولت به‌صورت جدی پیگیری شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در گزینش افراد و انتخاب همکاران به صلاحیت‌های واقعی توجه شود و در استان‌ها بومی‌گزینی را رواج دهید. نیاز نیست در برخی استانها مدیرانی از تهران انتخاب شوند و باید از همان مدیران استانی استفاده شود. برخی شرکت‌ها در تهران دفتر و کارمند دارند در صورتی که نیاز به این کار نیست و این موضوع هزینه‌های زیادی را برای آن شرکت‌ها رقم می‌زند.

رئیسی تصریح کرد: خواهش می‌کنم وزرا توجهی به دفاتر شرکت‌هایی که در تهران فعال هستند بکنند و میزان هزینه و بازدهی این شرکت‌ها را محاسبه کنند. ما باید کار جهادی انجام دهیم و این مهم با اراده، تصمیم و هدف میسر می‌شود. در حرکت جهادی باید دشمن را پیشِ‌روی خود ببینیم زیرا دشمن نمی‌خواهد پیشرفت کنیم. ما امروز به گستردگی همه داشته‌هایمان از سوی دشمن تهدید می‌شویم و انتظار از دولت انقلابی این است که  با حرکت‌های جهادی سریع مشکلات را حل کند و انتظار مردم از دولت ایجاب می‌کند که یک کار متفاوتی انجام شود.

وی گفت: چند مؤسسه خصوصی و غیرخصوصی افزایش برداشت از بانک مرکزی دارند و این موجب افزایش پایه پولی می‌شود، این شرایط نباید ادامه پیدا کند و این مشکل باید حل شود و به مردم گزارش داده شود، هیچ شرکتی حق ندارد که خلاف مصوبه تعهدات ارزی بانک مرکزی حرکت کند و اگر شرکتی این اقدام را کرد اولین برخورد عزل مدیر آن شرکت است. اگر ضابطه‌ای در کشور برقرار می‌شود همه موظف به اجرای آن هستند و هیچ کس نباید از آن تخلف کند.

ادامه دارد... .

کد خبر: 1175790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =