شمخانی: محدودیتی برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه وجود ندارد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران در دیدار با وزیر مشاور در امور خارجی قطر بیان کرد: توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی است و ما قائل به هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجی قطر که به تهران سفر کرده است عصر امروز با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و منطقه‌ای با او گفتگو کرد.

شمخانی: سازوکار جدید برای وصول مطالبات تهران از بغداد طراحی شده است

شمخانی در این دیدار با اشاره به سطح و کیفیت مناسب روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: لازم است با رفع موانع موجود، سطح همکاری‌های تجاری و بازرگانی و همچنین فعالیت‌های مشترک در زمینه اجرای پروژه‌های زیرساختی، متناسب با تعاملات سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: در چارچوب راهبرد دیپلماسی همسایگی که در دولت جناب آقای رئیسی پیگیری می‌شود، توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی است و ما قائل به هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.

او با قدردانی از تلاش مؤثر امیر قطر و دولت این کشور و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: روابط برادرانه و سازنده تهران و دوحه می‌تواند به‌عنوان الگویی قابل تعمیم در مناسبات با سایر کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

شمخانی در پایان گفت: برخی کشورهای فرامنطقه‌ای با سوءاستفاده از رخدادهای مشکوک به‌دنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط میان ایران و قطر هستند که لازم است دو کشور با هوشیاری کامل با این روند مقابله کنند.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور در امور خارجی قطر نیز در ابتدای این ملاقات با ابراز خرسندی نسبت به توافق ایران و عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط، این اقدام را گامی مهم در افزایش ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد.

او با بیان اینکه توسعه مناسبات همه‌جانبه با ایران در ردیف اولویت‌های سیاست خارجی قطر است، تأکید کرد: افزایش حجم همکاری‌های تجاری و تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی از اصلی‌ترین محورهایی است که باید با تلاش مشترک دو کشور به موتور محرکه مراودات اقتصادی تهران ـ دوحه تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =