شناسایی استعداد ورزشی دانش‌آموزان سما با همکاری ۳ فدراسیون ورزشی

مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما برای اولین بار در کشور در راستای حفظ استعدادهای ورزشی دانش آموزان ازسوی سازمان سما توافق با فدراسیون های کشتی، ووشو و تکواندو خبر داد.

جمشید همتی، مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما درباره روند برگزاری کلاس‌های تربیت بدنی در مدارس سما به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: برای دانش آموزان  مقطع متوسطه دوم  در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ رویدادهای سراسری از جمله مسابقات فوتسال به میزبانی استان لرستان و شهرستان خرم آباد برگزار می‌شود. همچنین در خرداد و تیر ۱۴۰۲ هم مسابقات کاراته به میزبانی استان البرز و مرکزی برگزار می‌شود و در این اقدام دختران مقطع ابتدای در استان البرز و پسران در مقطع ابتدایی در رشته کاراته در استان مرکزی برگزار می‌شود. درضمن مسابقات فوتسال مسابقات سما به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

ضرورت توسعه ورزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور

وی افزود: اقدامات استعدادیابی دانش آموزان در حال پیگیری است و جلسات متعدد با فدراسیون تکواندو، کشتی و وشو این سه رشته به شکل پایلوت در استان تهران با همکاری این سه فدراسیون و حمایت مرکز تربیت بدنی  دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استعداد یابی راه اندازی شده تا بتوان این حوزه را فعال کرد.

همتی ادامه داد: در گام نخست در این اقدام شناسایی استعداد و در مرحله بعدی اقدامات در راستای پرورش استعداد این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد و دانش آموزان را شناسایی و قراردادهای بلند مدت برای این افراد بسته می‌شود. بر این اساس برای رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و در لیگ‌های مختلف این افراد شرکت کرده و در آینده بازیکن تیم باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی شده و قرارداد با این افراد منعقد می‌شود. برای اولین بار در کشور در راستای حفظ استعدادهای ورزشی کشور اقدام شده است. البته تحقق این مهم نیازمند فعالیت فدراسیون‌ها است تا از امکانات و نیروی انسانی آنها بتوان به شکل بهینه بهره برد.

مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما درباره موفقیت دختران و پسرها در رشته‌های ورزشی گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده آناتومی بدن دانش آموز شناسایی و مطابق با ویژگی‌های جسمانی و روانی رشته ورزشی مناسب به آنها معرفی می‌شود. پیکرسنجی یکی از اقدامات مفید بوده و  فرد مستعد به رشته ورزشی مورد نظر معرفی می‌شود. اغلب  فدراسیون‌ها از این اقدامات استقبال کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =