روسیه سوخت و گندم رایگان به لبنان می‌دهد

سفیر لبنان در روسیه از ارسال سوخت و گندم رایگان از این کشور به لبنان پس از حل مسائل لجستیکی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «شوقی بونصار» سفر بیروت در مسکو امروز (پنج شنبه) گفت که روسیه به زودی محموله سوخت و گندم رایگان به لبنان ارسال می‌کند.

ترکیه: هرگز با روسیه نخواهیم جنگید

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که مسکو تلاش می‌کند مسائل لجستیکی ارسال این محموله را حل کند و از این رو زمان دقیق ارسال این محموله مشخص نیست.

به گفته او «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه دستور ارسال ۲۵ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن سوخت به لبنان را داده است.

در این راستا «علی حمیه» وزیر حمل و نقل لبنان در نوامبر سال گذشته میلادی گفته بود که این کشور به زودی محموله سوخت و گندم رایگان از روسیه دریافت می‌کند.

همان زمان «دیمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه با اشاره به تعلیق توافق انتقال غلات اوکراین اعلام کرد که مسکو آماده است تا صدها تن از غلات خود را راهی کشورهای فقیر کند.

وی گفت: «روسیه همواره شریکی قابل اتکا بوده و آماده است تا غلات مورد نیاز جهان را تامین کند».

چندی پیش نیز «الکساندر روداکف»، سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که مقامات روسیه تصمیم گرفته‌اند به لبنان گندم و فرآورده‌های نفتی رایگان عرضه کنند. او گفت: «در پاسخ به درخواست دولت لبنان، دولت روسیه تصمیمی در خصوص اعطای ذخایر گندم و فرآورده‌های نفتی رایگان به لبنان گرفته است و در حال حاضر تلاش برای هماهنگی فنی به منظور انتقال این محصولات به لبنان در حال انجام است».

تدارک روسیه برای ارسال محموله‌های نفتی و گندم به لبنان در حالی است که این کشور بیش از گذشته غرق در بحران اقتصادی است و امروز (پنج شنبه) هزاران لبنانی مقابل بانک مرکزی این کشور تجمع کردند.

خبرنگار: مهراد کوکبی

پایان پیام /

کد خبر: 1176028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =