لاغری/ معرفی چند خوراکی که موجب کاهش وزن می‌شوند

سعی کنید مواد غذایی سالم را در صبحانه خود بگنجانید تا با احساس سیری، در طول روز خلق و خوی شاد داشته باشید و پر انرژی بمانید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خوردن یک صبحانه سالم و کامل برای سلامتی و تندرستی کلی بسیار مهم است.

مصرف میوه‌های آب دار برای چه فوایدی برای روزه‌داری دارد؟

صبحانه متابولیسم بدن را شروع می‌کند و به شما در سوزاندن کالری در طول روز کمک می‌کند.
همچنین انرژی لازم برای انجام کارها را به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند در محل کار یا مدرسه تمرکز کنید.

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، قند خونی که بدن برای اینکه عضلات و مغز تان به بهترین شکل کار کنند، معمولا پایین است. صبحانه به جبران آن کمک می‌کند.

بنابراین، ما لیستی از غذاهای سالم برای صبحانه را در این مقاله آورده ایم که می‌توانند در شما احساس رضایت ایجاد کنند و همچنین به کاهش وزن تان کمک کنند.

تخم مرغ یکی از سالم‌ترین گزینه‌های صبحانه است. طبق تحقیقات موسسه فعالیت بدنی و تغذیه دانشگاه دیکین (IPAN) مصرف منظم تخم مرغ می‌تواند به حفظ سطح ویتامین D در بدن کمک کند.

تخم مرغ‌ها منبع کاملی از روی، مواد معدنی و چربی‌های سالم هستند که از بیماری‌های رایج مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی محافظت می‌کنند. تخم مرغ را می‌توان به روش‌های مختلف پخت و میل کرد.

موز منبعی غنی از پتاسیم و ویتامین‌های C و E است که آن‌ها را جایگزینی عالی سایر محصولات قندی وعده‌های غذایی صبحگاهی می‌دانند.
به گفته هلث لاین (Healthline) یک موز متوسط بیش از ۱۰۰ کالری دارد، اما ۳ گرم فیبر رژیمی دارد و تا ۱۲ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را در یک بار کاهش می‌دهد.

پروبیوتیک‌ها در غذاهای تخمیری مانند ماست یافت می‌شوند و می‌توانند به طور مؤثر سطح قند خون را کاهش دهند و در عین حال سلامت روده، هضم و سلامت قلب را بهبود بخشند.
آن را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید، به عنوان میان وعده میل کنید، یا در اسموتی‌ها مخلوط کنید.

اسموتی‌ها ساده‌ترین دستور تهیه را دارند و یکی دیگر از گزینه‌های صبحانه سالم به حساب می‌آیند. وقتی اسموتی‌ها در وعده‌های غذایی صبحگاهی گنجانده شوند، می‌توانند احساس رضایت و سیری را در شما ایجاد کنند.
می‌توانید با تهیه اسموتی میوه‌ها و سبزیجات مختلف، مواد مغذی و فیبر آن‌ها را مصرف کنید.

با مواد معرفی شده ، یک رژیم غذایی سالم خواهید داشت که باعث ذخیره انرژی برای فعالیت‌های روزانه خواهد شد و در عین حال موجب افزایش وزنتان نخواهد شد.

به نظر می رسد ، در ماه مبارک رمضان که بسیاری از روزه داران به دنبال کاهش وزن هستند ، می توانند با گنجاندن این مواد مغذی در وعده غذایی از خواصشان برای تناسب اندام و ذخیره انرژی کافی بهره مند شوند.


منبع: سایت اینگلیش جاگران

انتهای پیام/

کد خبر: 1176342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =