الزام دانشگاه‌ها به برگزاری حضوری کلاس‌ها/ ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد

«اطلاعیه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت درباره ارائه خدمات به دانشجویان فاقد حجاب، الزام دانشگاه‌ها به برگزاری حضوری کلاس‌ها و آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «اطلاعیه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت درباره ارائه خدمات به دانشجویان فاقد حجاب، الزام دانشگاه‌ها به برگزاری حضوری کلاس‌ها و آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲»  مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

کاهش ۵۰ درصدی فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی در آمریکا

«پرداخت بودجه ویژه تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها، افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران در سال ۱۴۰۲ و افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰ میلیارد ریال» دیگر خبرهای مهم آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

الزام دانشگاه‌ها به برگزاری حضوری کلاس‌ها

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرد که کلاس‌های درس در ایام پس از تعطیلات سال نو تا پایان ماه مبارک رمضان و همچنین پس از آن بایستی به صورت حضوری برگزار شود و حتی برگزاری چند روزه کلاس‌ها به صورت مجازی برخلاف مصوبه مذکور بوده و تخلف از مقررات آموزشی مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کلاس‌های درس و امتحانات پایانی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار می‌شود و بر برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات پایانی نیمسال تحصیلی دوم تاکید کرد.

اطلاعیه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت درباره ارائه خدمات به دانشجویان فاقد حجاب

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در اطلاعیه‌ای با موضوع پوشش و حجاب اعلام‌ کردند که از ارائه خدمات آموزشی و رفاهی به معدود دانشجویانی که قوانین دانشگاه درباره حجاب و عفاف را رعایت نکنند، معذور هستند.

پرداخت بودجه ویژه تجهیزات آزمایشگاهی به دانشگاه‌ها

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، بودجه ویژه‌ای برای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌ها اختصاص یافت که بزودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می گیرد.

 وی تاکید کرد: در سالیان گذشته اعتباری به بخش تجهیزات اختصاص نیافته بود و با اقدام اخیر بخشی از مشکلات حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها رفع می‌شود.

افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰ میلیارد ریال

علی خطیبی معاون اداری، مالی وزارت علوم از افزایش تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی به ۱۰میلیارد ریال و وام ودیعه مسکن به ۳میلیارد ریال خبر داد و گفت: این موضوع به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسید.

وی گفت: به اعضای هیئت علمی که در ۵ سال اخیر جذب شده‌اند پژوهانه ویژه تعلق می‌گیرد تا صرف تحقیق، انتشار مقالات و سایر امور پژوهشی شود و شاهد رشد علمی بیشتری باشیم.

ابلاغ دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی هیئت علمی علوم پزشکی

دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی هیات علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

این دستورالعمل بر اساس مصوبه دویست و دومین جلسه هیات ممیزه مرکزی مورخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ و به استناد ماده ۱۱ تبصره ۲ ماده ۱۳ آئین نامه اداری، استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و موسسات وابسته و مصوبه جلسه ۲۶۷ مورخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ و مصوبه جلسه ۳۰۰ مورخ ۲۵ مهر ۱۴۰۱ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی برگرفته از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت اجرا ابلاغ می شود.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه تا روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری از طریق پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

آخرین فرصت ثبت نام در پنجاهمین دوره دستیاری آغاز شد

پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و با توجه به نزدیکی به زمان آزمون، آخرین فرصت برای ثبت نام و ویرایش اطلاعات بر اساس مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در این دوره آزمون دستیاری درنظر گرفته شد.

زمان ثبت نام و ویرایش از امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و داوطلبان تا روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند یا اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند. متقاضیان باید در این بازه زمانی ثبت نام و مدارک خود را ارسال کنند.

کلید نهایی چهار آزمون علوم پزشکی نوبت اسفند ۱۴۰۱ منتشر شد

کلید نهایی چهار آزمون علوم پزشکی که در ۹ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شده بود از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در یک نوبت ساعت ۹ صبح به صورت کاغذی برگزار شد.

دانشجویان علوم پزشکی و دانش آموختگان خارج از کشور داوطلبان شرکت در آزمون های جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، پیش کارورزی و ۱۸۰ واحدی داروسازی که در دانشگاه های علوم پزشکی بودند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی کلید نهایی آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه (پزشکی و دندانپزشکی)، جامع داروسازی (۱۸۰واحدی)، ارتقاء و ارزشیابی داروسازی را منتشر کرده است.

نتایج بومی گزینی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور ۱۱ هزار و ۶۷ داوطلب حاضر در جلسه برگزار شد. نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ اعلام و پس از برگزاری مرحله انتخاب رشته نتایج نهایی ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

پس از اعلام نتایج با وجود اینکه بیش از ۴ هزار نفر در آزمون دستیاری پذیرفته شده اند، به دلیل خالی ماندن ظرفیت در برخی از رشته ها، مرحله تکمیل ظرفیت برای این دوره از آزمون دستیاری با ظرفیتی حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد و نتایج مرحله تکمیل ظرفیت چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در ۵ دی ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی در ۱۰ دانشگاه

جزئیات برنامه زمانی آزمون مرحله غیر متمرکز بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی در جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در ۱۰ منطقه دانشگاهی کشوری اعلام شد. شرکت‌کنندگان در المپیاد غیر متمرکز حتما باید در حال تحصیل و دانشجوی سال سوم یا چهارم باشند و گواهی اشتغال به تحصیل در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ خود را پس از ثبت نام به مراکز مناطق ده گانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =