گلایه دانشجویان علوم پزشکی از پرداخت نشدن وام تحصیلی/ پاسخ صندوق رفاه وزارت بهداشت چه بود؟

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نسبت به گلایه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بهشتی مبنی پرداخت نشدن وام تحصلی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گلایه‌ای مبنی بر واریز نشدن وام‌های دانشجویی را مطرح کرد و خواستار تسریع در واریز تسهیلات دانشجویی از سوی این صندوق شد.

ثبت‌نام وام‌های ضروری و مسکن از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

دانشجویان گلایه دارند که در سال‌های گذشته تسهیلات دانشجویی نیمسال دوم، به طور معمول قبل از شروع سال جدید به حساب آنها واریز می‌شده است؛ اما تا کنون نه تنها تسهیلات اکثر دانشجویان واریز نشده؛ بلکه هیچ گونه پاسخ شفافیت و مناسبی در باره  واریز نکردن تسهیلات از سوی مراجع مرتبط صورت نگرفته است.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مصاحبه اخیر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه وزارت علوم بیان کردند که وی در این مصاحبه اعلام کرده‌ که تسهیلات دانشجویی این وزارتخانه در حال واریز شذن بوده و مشکلی از لحاظ واریز تسهیلات وجود ندارد.

دانشجویان در نامه‌ای خطاب به رئیس صندوق رفاه وزارت بهداشت چرایی وجود اختلاف زمانی در واریز تسهیلات بین وزارتخانه‌های علوم و بهداشت را خواستار شدند و از مسئولان این صندوق خواستند ضمن اعلام علت تاخیر وام‌ها، نسبت به پرداخت سریع این وام‌ها اقدام کنند. 

پاسخ صندوق رفاه وزارت علوم: بدهی دانشگاه‌ها پرداخت شده است

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت تاخیر در وایز وام‌های دانشجویی به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی واکنش نشان داد و به ایسکانیوز گفت: در این خصوص صندوق کم کاری نکرده است و تمامی کارها براساس روال و زمانبندی بوده و مشکل اصلی از سوی سازمان برنامه و بودجه ایجاد شده است. 

وی مطرح کرد که سازمان برنامه و بودجه پایان روز کاری ۲۸ اسفندماه اقدام به واریز بودجه برای پرداخت وام‌ها به صندوق کرده است. سپس بعد از آن نیز تعطیلات ایام نوروز آغاز شد و فعالیت‌ها متوقف بود.  

رئیسی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه «چه زمانی وام‌های دانشجویان علوم پزشکی برای نیسمال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۲ پرداخت می‌شود؟» گفت: ما تلاش می‌کنیم تا نیمه اول اردیبهشت ماه این مبالغ را پرداخت کنیم؛ اما اگر معاونت مالی سریعتر فعالیت‌های مالی سال ۱۴۰۲ را انجام دهد، این وام‌ها نیز زودتر پرداخت خواهد شد. البته وام تحصیلی برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت نشده است. 

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه کسری بودجه یکی از دلایل دیر پرداخت شدن وام‌ تحصیلی به دانشجویان است، بیان کرد در حال حاضر این مشکل برطرف شده و برای پرداخت وام‌های دانشجویی دیگر هیچ مانعی وجود ندارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1176879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =