شورای عالی انقلاب فرهنگی در هدایت جریان‌های صحیح فرهنگی مداخله کند

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی تاکید کرده است که شورای عالی انقلاب فرهنگی با پرهیز از انفعال و کندی، در هدایت جریان‌های صحیح فرهنگی نقش مؤثر و تحول‌آفرینی ایفا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی در بیانیه ای تاکید کردند که قرارگاه اصلی فرهنگ که همان شورای عالی انقلاب فرهنگی است در زمینه توسعه ابتذال و تغییر هویتی مداخله جدی داشته باشند و با پرهیز از انفعال و کندی، در هدایت جریان‌های صحیح فرهنگی نقش مؤثر و تحول‌آفرینی ایفا کنند.

استفاده از نخبگان در تدوین اسناد مختلف توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
محضر ملت عزیز و بصیر و دولت انقلابی ایران اسلامی!

آغاز سال جدید همزمان با بهار قرآن، ماه مبارک رمضان، برای ملت ایران نویدبخش تعالی و معنویت و و بهبود در زیست و حکمرانی خواهد بود. ان‌شاءالله. در این سال مسائل و موضوعات مهمی پیش روی دولتمردان ماست تا با همت مضاعف و تلاش مخلصانه، گام‌های موفق و سازنده‌ای را بردارند؛ اما در مجموع نظام‌مسائل کشور آنچه از همه اولویت ها بالاتر و جدی‌تر است مسائل اقتصادی است؛ آنچنان که مقام معظم رهبری نیز در دیدار مسئولان نظام فرمودند: «اقتصاد اولین مسئله‌ کشور است، مهم‌ترین مسئله‌ کشور است؛ مسئله‌ معیشت مردم، مسئله‌ ملموس همه‌ آحاد کشور است.»

پس تکلیف مهم در این زمینه آن است که مسئولان کشور در همه رده‌ها و قوا، تدابیر ویژه‌ای را در موضوعات اقتصادی به کار گیرند و با اولویت دادن به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» نگاهی تحول‌ساز را در دستور کار حکمرانی قرار دهند.

در این بین شایسته است همه صاحب‌منصبان و اصحاب قدرت و برنامه، تلاش کنند به معنای واقعی عقب‌ماندگی‌های کشور را در زمینه مردمی‌سازی اقتصاد جبران کرده و با طراحی ساز و کارهای روشن تلاش کنند تمامی ظرفیت‌های آشکار و پنهان کشور در حوزه تولید و مهار تورم فعالسازی شود. در این زمینه لازم است با به کارگیری ظرفیت تمام اندیشه‌ها و پژوهش‌ها، راه‌اندازی اتاق فکرهای قوی و جدی، استفاده از نظریات متخصصان متعهد و دلسوز و پرهیز از اتکاء به دیدگاه های فردی یا سلیقه‌ای، برای رفع و اصلاح مشکلات مزمن اقتصادی طراحی و تدبیر شود.

تردیدی نیست یکی از سرفصل‌های زیانبار و رنج‌آفرین سال‌های اخیر مسئله فساد است که به عنوان ریشه بسیاری از شرارت‌ها و گرفتاری‌های اقتصادی، قوای محرکه کشور را زمین‌گیر کرده است پس باید برای مبارزه همه‌جانبه با فساد، با جرأت و علم و شجاعت گام برداشته شود و هیچکس از این قاعده و نظارت مستثنی نباشد.

به نظر می آید در سال پیش‌رو که انتهای آن به سرفصل انتخابات مجلس شورای اسلامی ختم خواهد شد، قوه قانونگذاری کشور باید با همت مضاعف طرح‌های مهم و مولد خود را تکمیل کرده و پرونده نظارتی خود را با جدیت تمام تعقیب کند و در نقطه مقابل دولت محترم نیز تلاش کند ضمن بازآرایی نقشه اجرایی خود و به کارگیری نیروهای کارآمد و متعهد و حذف برخی نیروهای ضعیف یا کم‌دغدغه، وعده‌های پیشین خود را بیش از قبل به سامان رسانده و کام ملت ایران را پس از ماه‌های سخت اقتصادی و تنگنای تورمی، شیرین سازد.

در این زمینه لازم است جبهه وفاداران انقلاب اسلامی که از جان و دل برای آرمان‌های انقلاب و حمایت از اندیشه‌های تمدن ایرانی اسلامی حاضر به فداکاری هستند باید مورد توجه و اعتنای عمیق دولتمردان و مسئولان باشند؛ مبادا به خاطر ترس از پروپاگاندای رسانه‌ای و یا هر دلیل دیگر، دلسوزان و یاران وفادار انقلاب مورد بی‌مهری و یا در انزوا قرار گیرند.

تردیدی نیست همراهی ملت شریف ایران، کمافی السابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران برقرار خواهد بود و در میدان مجاهده آحاد کشور وارد میدان تلاش و مبارزه شده و همپای مسئولان بااخلاص سهم خویش را ایفا خواهند کرد.

شایان ذکر است همزمان با مسائل اقتصادی، نبایستی از مسائل فرهنگی کشور و در صدر آن مسائل هویتی و مسئله حجاب غافل شد. پس باید با هوشمندی و برنامه، این واجب شرعی و سیاسی را با جدیت بیشتر در سطوح مختلف تمدنی، هویتی و اجرایی دنبال کرد. توسعه ابتذال و تغییر هویتی جامعه، همواره در دستور کار اصلی سرویس‌های امنیتی و جاسوسی بیگانه بوده و جریان استکبار همیشه به تسخیر ذهن‌ها و قلب‌های عده‌ای در داخل کشور دل بسته است. پس لازم است تمام ارگان‌ها، دستگاه‌ها و به‌ویژه قرارگاه اصلی فرهنگ که همان شورای عالی انقلاب فرهنگی است در این زمینه مداخله جدی داشته باشند و با پرهیز از انفعال و کندی، در هدایت جریان‌های صحیح فرهنگی نقش مؤثر و تحول‌آفرینی ایفا کنند.

در پایان در ایام و لیالی ماه برکت و رحمت از درگاه خداوند متعال برای این کشور و مردمان آن رستگاری و سعادت، معنویت و عدالت، عافیت و سلامت، پیشرفت و غنا خواستاریم.

مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1177318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =