رد موازی‌کاری در دولت توسط رئیس جمهور/ مسئولان درباره موضوع حجاب تفاوت دیدگاه دارند

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعتقاد دارد که دولت سیزدهم برای حل مشکلات و چالش‌های کشور از جمله حجاب سیاست واحدی ندارد.

زینب شوندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار تشکل‌های دانشجویی با حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اظهار کرد: نکاتی که ما مطرح کردیم با محوریت این موضوع بود که دولت سیزدهم برای حل چالش‌های اساسی کشور سیاست واحدی ندارد. به عنوان مثال برای گذاره نسبت جمهوری اسلامی با موضوع حجاب و عفاف از سوی مسئولان دولت مواضع متفاوتی وجود دارد.

ضعف دولت سیزدهم در حوزه رسانه/ برای اقناع‌سازی مردم نباید به صدا و سیما اکتفا کرد

وی ادامه داد: دولت بر تصمیم‌گیری‌های اساسی و کلان رویکردی واحد داشته باشد؛ به این معنا تمام اقشار جامعه باید بدانند که دولت هدف و برنامه‌ای دارد. اینکه بخش‌های مختلف کابینه دولت در موضوعاتی مانند حجاب نظرها و راهکارها متفاوت ارائه می‌دهند، باعث نگرانی می‌شود. گاهی این تفاوت دیدگاه‌ها به قدری زیاد است که به نظر می‌آید توسط دولت‌های گوناگون بیان می‌شوند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به ستاد تحول که سند تحول دولت را تدوین کرده، بیان کرد: ما اعتقاد داریم که این ستاد خودش با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه کشوری همپوشانی دارد؛ چرا که تقریبا حوزه اشتراک و عملکرد مشابه‌ای دارد. 

شوندی اضافه کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه بخواهد سند یا طرحی را گردآوری و تدوین کند، سایر سازمان‌ها و نهادها طرح‌های خود را ارائه می‌دهند و بنابراین بودجه را متناسب با این طرح‌ها تعیین می‌کنند. اگر این تناسب به وجود آید، بخش‌های مختلف دولت به صورت کاریکاتوری کوچک یا بزرگ نمی‌شوند. 

این فعال جریان دانشجویی تصریح کرد: البته رئیس جمهور این نقد ما یعنی موازی کاری در بخش‌های مختلف دولت را تایید نکرده و قبول نکرد. وی گفت که بنده و تیم دولت قبل از پیروزی در انتخابات برنامه مشخص داشته و در حال حاضر نیز براساس این برنامه فعالیت می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: البته ما اعتقاد داریم که فعالیت‌ها و عملکردهای مناسبی نیز در دولت سیزدهم و وزارتخانه‌های مختلف رخ داده است که از دید جریان دانشجویی پنهان نمانده  و اینگونه نیست که این جنبش تنها رویکرد انتقادی داشته باشد. 

شوندی مطرح کرد: جریان دانشجویی دیدارهایی که با فرد رئیس جمهور داشته به مراتب بیشتر از دیدارها با وزرا یا معاونان دولت سیزدهم است که این موضوع جای خرسندی دارد. البته این امر باعث نمی‌شود که وزرای مختلف با دانشجویان دیدار نداشته باشند؛ چون برخی از موضوعات توسط آنان بهتر تبیین خواهد شد. 

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان درباره مواضع سایر نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حاضر در دیدار با رئیس جمهور عنوان کرد: بیشتر آنان به مشخص نبودن انسجام و یکپارچگی در تصمیمات دولت نقد داشتند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1177780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =