صادرات ایران به عراق از مرز ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفت

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رکوردزنی صادرات ایران به عراق گفت: صادرات به عراق در سال 1401 به بیش از 10 میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک ایران صادرات ج. ا. ایران به عراق در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید که به عنوان یک حد نصاب جدید و بی‌سابقه در صادرات ج. ا. ایران به این کشور محسوب می‌شود.

صادرات غیر نفتی کشور ۱۰ درصد رشد کرد

پیلتن افزود: صادرات ج. ا. ایران نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و به 10 میلیارد دلار رسیده است که حدود ۸.۲ میلیارد دلار از این میزان مربوط به ۱۰۰ قلم کالاهای عمده صادراتی از ایران به این کشور است.

مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ محصولاتی مانند گاز طبیعی، شمش‌های فولادی، محصولات لبنی و پلاستیکی، کود اوره، پرتقال، تخم مرغ، آهن اسفنجی، لوله و پروفیل، انواع ترانسفورماتور و صنایع معدنی فلزی نسبت به ۱۴۰۰ با افزایش صادرات روبه رو بوده است.

پیلتن با بیان اینکه کشور عراق به عنوان یکی از شرکای راهبردی ج. ا. ایران در حوزه تجارت خارجی و به ویژه صادرات محسوب می‌شود، گفت: واردات ج. ا. ایران از عراق نیز طی سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =