چه کسانی مشمول عفو رهبری به مناسبت عید سعید فطر شدند؟/ تبدیل مجازات ۱۲۰ محکومِ اعدام، به حبس

۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل، مجازات آنان به حبس تغییر کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام رحیمی؛ معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر بیان کرد: در این مرحله یک هزار و ۷۶۰ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تأیید و ارسال ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان در آستانه عید فطر موافقت کردند

وی افزود: از مجموع یک هزار و ۷۶۰ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۴۰۴ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و یک هزار و ۳۵۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع یک هزار و ۷۰۶ نفر مشمول اصل یک هزار و ۳۳۲ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۳۵۵ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۷۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضائی نیروهای مسلح بود.

رحیمی گفت: ۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل مجازات آنان به حبس تغییر کرده است. ۲۰ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف بوده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =