توضیحات زاکانی درباره نحوه فعالیت یگان حفاظت شهرداری در برخورد با بی‌حجابان

شهردار تهران گفت: مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش زاکانی شهردار تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران و تشریح آینده این حوزه سوالات خود را از شهردار تهران مطرح کردند که در همین راستا مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مجموعه‌ای و یا مدیری اقدامات روزانه خود را به درستی انجام ندهد، وقتی صحبت از تحول بزرگ می‌کند مردم به راحتی آن تحول را از او قبول نخواهند کرد. یک نیمه از عمر مدیریت شهری گذشته و نیمه دیگر باقیمانده، باید بتوانیم بخشی از امور را در این مدت انجام دهیم.

ماجرای حقوق ۲۰ میلیونی اعضای شورای شهر چیست؟

وی افزود: شورای پنجم ترمینال شرق را که تقریبا در دوره آقای قالیباف آماده شده بود رها کرد و امروز با گذشت دو سال از فعالیت مدیریت شهری ششم هنوز تکمیل نشده و این ترمینال در مقابل چشمان مردم تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: ما هر سختی، حرف و رفتاری را برای حل مشکلات مردم تحمل می‌کنیم اما می‌توان با شهردار تهران معابر اطراف شهرداری را ببینیم که چه وضعیت ترافیکی دارد. مدتی پیش اعلام کردم که شهر دچار رها شدگی است و امروز نیز این موضوع را تکرار می‌کنم که ترافیک دچار رها شدگی است. برای جابجایی کالا در بازار شاهد پارک در سه لاین هستیم و یک پلیس هم دیده نمی‌شود. در شمال شهر تهران به وفور شاهد حضور پلیس هستیم اما در جنوب شهر یک پلیس راهور نمی‌بینیم.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در بزرگراه امام علی می‌بینیم که در بخش شمالی رسیدگی انجام شده اما دربخش زیر گذر ۱۷ شهریور وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم. امیدواریم وعده‌هایی که داده می‌شود عملیاتی شود ولی از امور یومیه هم نباید غافل شد.

در ادامه این جلسه میثم مظفر نیز با بیان اینکه اشراف خوبی بر آمار و اطلاعات از سوی شهردار تهران وجود دارد، افزود: تذکر من این است که روسای سازمان‌ها پیشرفت کار را بر اساس جداول تشریح کنند. در بخش موتوربرقی عقب هستیم و باید اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد. از سوی دیگر برای ورود تاکسی‌های هیبریدی باید اقدامات لازم انجام شود و پیش پرداخت اتوبوس‌ها قطعا اتفاق نویدبخشی است ولی توصیه می‌کنیم که اصل تخصیص اعتبارات از سوی مدیران با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل اثرگذار در ترافیک تهران تردد خودروهای فاقد پلاک تهران است که باید از تردد طولانی مدت آنها جلوگیری شود.

مظفر با اشاره به اینکه آرمان گرایی برای بلندمدت مطلوب است اما فرصت چندانی باقی نمانده، افزود: اولویت‌ها در حمل و نقل باید در نوسازی و توسعه ناوگان باشد تا مردم با خرابی اتوبوس‌ها ناچار نباشند مسیر را پیاده طی کنند.

در ادامه جلسه نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه عملا باید نتایج اقدامات در دو سال اخیر به چشم مردم می‌آمد، افزود: حمل ونقل عمومی از وضعیت قرمز نیز عبور کرده و باید رنگ دیگری برای آن پیدا کنیم. امیدواریم در اسرع وقت پاسخ مناسبی در خصوص اقدامات انجام شده داده شود. قطعا باید به آسفالت معابر بزرگراهی تهران نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه شهردار تهران نیرویی انقلابی است، افزود: وضعیت حجاب در مترو تهران قابل قبول حاکمیت نیست. لذا درخواست ما این است که اقدامی عاجل و عملیاتی در مترو انجام شود و اگر چنین اقداماتی انجام شده گزارش آن ارائه شود.

پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه انتقادات، پیشنهادات و سوالات اعضای شورای شهر تهران به دلیل دغدغه آنهاست، افزود: شهرداری تهران اقدامات خوبی را آغاز کرده اما باید به دغدغه‌ها پاسخ داده شود و بازه زمانی اجرای پروژه‌ها نیاز به اطلاع رسانی دارد. پروژه‌های زیادی در حال اجراست و یا به پایان رسیده اما به دلیل ضعف در اطلاع رسانی به اعضای شورا و مردم این پروژه‌ها به درستی معرفی نشده که نیاز به توجه ویژه به اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه احداث تراموا و افزوده شدن مد جدید حمل و نقلی در تهران اتفاق خوبی است، افزود: باید زمانبندی اجرای تراموا در تهران اطلاع رسانی شود و از سوی دیگر روند نوسازی تاکسی‌ها نیز به همراه تعداد و بازه زمانی آنها در قالب گزارشی ارائه شود.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در ادامه جلسه گفت: اعداد و ارقامی که شهردار تهران در گزارش خود مطرح کرد مواردی بود که ما خود در احکام برنامه چهارم و بودجه سال جاری در نظر گرفته‌ایم و نمی‌توانیم از تعدد اهداف و آرزو سخن بگوییم و شهردار امروز در خصوص نحوه اجرای این تکالیف و روش‌های تأمین آن گزارش را ارائه کرده است.

به گفته وی، شهردار پیش از این نیز گزارش داده که از چه مسیرهایی اعتبارات و تأمین ناوگان و تکمیل اقدامات انجام خواهد شد. لذا باید اجازه دهیم مردم امیدوار باشند و بدانند که قرار است چه اقداماتی انجام شود. شورا ماه به ماه نظارت می‌کند و به پاسخ نیاز دارد. بی تردید نباید اینگونه باشد که مدیری اعلام کند که شورا چکاره است و چرا باید گزارش ارائه دهیم و اگر نتوانستیم کاری کنیم، در شورا به مردم بگوییم که به چه دلایلی کار انجام نشده است.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز پس از استماع نظرات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات اعضای شورای شهر تهران در خصوص سوال اقراریان در رابطه با ترمینال شرق گفت: ترمینال شرق قراردادش بسته شده و پیمانکار آن مشخص شده است و عملیات احداث آن نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: در رابطه با ترمینال شرق به دنبال انجام کارهای نمایشی نبودیم وگرنه می‌توانستیم با احداث چهار آسانسور این ترمینال را راه اندازی کنیم. سال گذشته عده‌ای به دنبال تملک این ترمینال با قیمت پایین بودند ولی ما نسبت به اموال شهر تهران حساس هستیم و بهره برداری از این ترمینال را اکنون به مجموعه شهروند سپرده‌ایم.

شهردار تهران در خصوص اضافه شدن موتورهای برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران نیز تصریح کرد: در رابطه با ساخت موتور برقی با شرکت مپنا و وزیر صمت جلسه داشتیم که این وزارتخانه متعهد شد ساخت موتور برقی را پشتیبانی کند. ورود ۵۰ هزار موتور کار به ناوگان تهران را در برنامه داریم و در هدفگذاری سه ساله این رقم باید به ۴۰۰ هزار دستگاه برسد. در تولید موتور کار مقرر است صندوق بازنشستگی شهرداری سرمایه گذاری کند تا با این کار هم درآمد پایدار برای شهرداری داشته باشیم و هم سرمایه صندوق بازنشستگی ارتقاء پیدا کند.

شهردار تهران در پاسخ به سوال نرجس سلیمانی در خصوص بازسازی واگن‌های مترو نیز گفت: اورهالی که اکنون در حال انجام است بی‌نظیر است. زیرا در آن تمامی سیستم‌ها به روز رسانی می‌شود و دستگاه‌های اورهال شده هیچ تفاوتی با دستگاه نو ندارد. در همین رابطه ماه گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد تومان قسط اولیه اورهال را پرداخت کردیم.

وی تاکید کرد: برای آسفالت ۱۰ درصد معابر شهر تهران یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت نیاز داریم. در حالیکه چنین ظرفیتی در گذشته وجود نداشت، اما برای تحقق اهدافمان کارخانه‌ای احداث کردیم که آلایندگی آن کمتر از یک اتوبوس است و ساعتی ۴۰۰ تن آسفالت تولید می‌کند. همچنین یک کارخانه در شرق و یک کارخانه در غرب تهران برای این موضوع احداث شده است.

در ادامه زاکانی در پاسخ به شربیانی درباره انجام تعهدات دولت در رابطه با واگن‌های مترو اظهار کرد: دولت وظیفه‌اش را در رابطه با واگذاری ۶۳۰ واگن مترو به درستی انجام داده‌است و ان‌شاءالله در جلسه‌ای که عصر امروز با اعضای دولت در همین رابطه داریم پرونده این‌ موضوع نیز بسته می‌شود.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در رابطه با حوزه عفاف و حجاب نیز گفت: از ۵ ماه گذشته کار ایجابی در رابطه با مساله حجاب‌ را در ایستگاه‌های مترو آغاز کردیم و مطابق قوانین کشور در این رابطه پیش می رویم، مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است.

انتهای پیام

کد خبر: 1179517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =