رشد ۳۲ درصدی خرید تضمینی گندم از آغاز سال جدید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم از آغاز سال جاری تا صبح امروز، از رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است، از خرید تضمینی یک میلیون تُن گندم تا ۱۳ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، با تأکید بر اینکه خرید تضمینی گندم هم‌اکنون در ۷ استان گرمسیر کشور در جریان است، افزود: امسال، میزان تحویل گندم توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی نسبت به سال گذشته در همین زمان که ۷۵۹ هزار تُن بود، ۳۲ درصد رشد دارد. 

زمان اعلام قیمت گندم مشخص شد/ اعمال سود ۲۰ درصدی برای کشاورزان

وی با اعلام اینکه در استان خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین استان تولیدکننده گندم کشور تا صبح امروز، ۶۲۳ هزار تُن گندم خریداری شده است، گفت: استان‌های کرمان با خرید تضمینی ۱۱۷ هزار تُن، فارس با ۸۵ هزار تُن و بوشهر با ۸۳ هزار تُن گندم، پس از استان خوزستان در رتبه‌های بعدی خرید گندم قرار دارند.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تأکید بر اینکه همزمان با خرید تضمینی گندم، خرید دانه‌های روغنی کلزا نیز از کشاورزان در جریان است، خاطرنشان کرد: تاکنون، ۳۳ هزار تُن از این محصول در ۷ استان جنوب کشور خریداری شده که استان خوزستان با خرید تضمینی ۲۴ هزار تُن کلزا در خرید این محصول نیز پیشتاز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =