تداوم بدقولی‌ها برای اعلام قیمت گندم/ انتظاری که پایان ندارد

طبق گفته مسئولان قیمت گندم باید روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام می‌شد اما این بدقولی‌ها هنوز ادامه دارد و هنوز خبری از قیمت گندم نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، قیمت گندم چند ماهی است که در رسانه‌ها خبرساز شده است و طبق گفته مسئولان قرار بود چهارشنبه هفته گذشته قیمت گندم اعلام شود اما هنوز خبری از اعلام قیمت گندم نیست و همین موضوع سبب گله مندی تعداد زیادی از کشاورزان شده است. کشاورزانی که برای کاشت و برداشت محصول خود در انتظار اعلام قیمت‌ها هستند.

زمان اعلام قیمت گندم مشخص شد/ اعمال سود ۲۰ درصدی برای کشاورزان

این درحالی است که عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران، درباره آخرین وضعیت قیمت گندم اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی صورت گرفته قرار شد قیمت نهایی گندم را به‌گونه‌ای در نظر بگیریم تا کشاورزان متضرر نشوند.

هاشمی در ادامه درباره زمان اعلام قیمت گندم نیز عنوان کرد: قرار است قیمت نهایی گندم روز چهارشنبه اعلام شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران تصریح کرد: در قیمت نهایی گندم به دنبال نرخی هستیم که سود متعارفی برای تولیدکننده داشته باشد به‌علاوه جایزه‌ای برای تحویل که هم میزان خرید تضمینی بالا برود و هم کشاورزان متضرر نشوند.

هر یک روز تاخیر در اعلام قیمت می‌تواند انگیزه کشاورزان را برای کشت سال بعد کم، قاچاق را زیاد، گندم را تبدیل به خوراک دام و طیور کند و در نهایت کشور نیازمند واردات شود.

گندم یک کالای استراتژیک و از اهمیت بالایی برخوردار است و اعلام نکردن قیمت گندم در طولانی مدت ممکن است مشکلاتی را برای اقتصاد و تغذیه کشور ایجاد کند و کشاورزان را به چالش بکشاند. بنابراین انتظار می‌رود که مسئولان مربوط به این امر هرچه سریعتر به فکر اعلام قیمت گندم باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      چقد دروغ چقد حرف الکی این آقای هاشمی خودش ریس دزد هاست از روز اول راضی به افزایش قیمت نبود
    • کشاورز IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      0 0
      سلام بنده یک کشاورز هستم اگه بخوان قیمت ناعادلانه بزنند سال جدید گندم کشت نمیکنم با توجه به چند برابر شدن تمام هزینه های کشت از هزینه تراکتور و کمباین گرفته تا کود و سم و غیره فقط واسه کشاورز ضرره