برگزیدگان جشنواره حرکت امتیازهای نخبگانی می‌گیرند

رئیس دانشگاه علامه گفت: برگزیدگانی که در جشنواره بین‌المللی حرکت برگزیده می‌شوند، از امتیازهای نخبگانی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالله معتمدی در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره دانشگاهی حرکت دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به برخی ویژگی‌های لازم برای رسیدن به موفقیت، گفت: افرادی در زندگی موفق می‌شوند که اهل کار و تلاش باشند، همت بلندی داشته باشند و از وقت و زمان خود به درستی استفاده کنند.

کرسی‌های نقد و مناظره علمی به بخش ویژه جشنواره حرکت افزوده شد

وی ادامه داد: انسانی که می‌خواهد موفق باشد، باید برای همه دقیقه‌های زندگی برنامه‌ریزی کند و از وقت خود به نحو مطلوب استفاده کند، چرا که به همان نسبتی که بتوان از وقت، درست استفاده کرد؛ به همان نسبت هم می‌توان موفق‌تر بود. دوره تحصیل خیلی زود تمام می‌شود، اینکه چگونه از این لحظات استفاده می‌کنیم، یکی از عامل‌های موفقیت است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه رشد یافتگی یعنی توان درک دیگران، افزود: انسان‌های موفق کسانی هستند که توان درک دیگران را دارند. درک دیگران باعث می‌شود به آنها احترام بگذاریم، حقوق دیگران را به رسمیت بشناسیم و در تعامل با آنها مثبت عمل کنیم. همه این ویژگی‌ها کمک می‌کند که ما در زندگی انسان موفقی باشیم. امیدوارم شما دانشجویان در تلاش‌های دانشگاهی، تحصیلی و علمی خود موفق باشید و آثار این موفقیت‌ها را در زندگی مشاهده کنید.

در ادامه دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه جشنواره حرکت، ویژه دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی است، گفت: ما امروز در حال برگزاری آیین پایانی دوازدهمین جشنواره درون دانشگاهی هستیم. سطح بین‌المللی این جشنواره پایان اردیبهشت ماه سال جاری در مازندران برگزار می‌شود و ۲۴ اثر از دانشگاه علامه طباطبائی که به مرحله بین‌المللی راه یافته‌اند، در این جشنواره حضور پیدا می کنند.

وی با اعلام اینکه ۲۳ انجمن از مجموع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در مرحله درون دانشگاهی شرکت کردند، افزود: مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، ۷۶ اثر بوده است که از این تعداد، ۴۷ اثر به عنوان برگزیده در این دوره معرفی شدند. برای ارزیابی و انتخاب آثار نیز ۱۸ داور از استادان مشاور و اعضای هیئت علمی دانشگاه به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاری رساندند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه با بیان اینکه ماموریت اصلی ما، ایجاد بستری برای رشد فردی و اجتماعی دانشجویان است، گفت: برگزیدگانی که در جشنواره بین‌المللی حرکت برگزیده می‌شوند، از امتیازهای نخبگانی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند و این فرصت بی نظیری است که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: نخبه به کسی گفته می‌شود که استعداد خود را شناخته و با تلاش و پشت سر گذاشتن دوره‌های مهارتی، استعداد خود را ارتقاء داده و به بلوغ برساند و درعرصه اجتماعی و بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

دکتر اسلامی گفت: تلاش مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی این است تا زمینه‌ای را ایجاد کند که دانشجویان بتوانند استعدادهای خود را شناسایی کنند و این استعدادها را در ظرفیت‌های دانشگاه مثل انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌ها، تشکل‌ها و نشریات به بلوغ برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =