قیمت کنونی گندم مناسب نیست/ بی‌توجهی شورای قیمت‌گذاری به کشاورزان

کارشناس اقتصاد کشاورزی گفت: قیمت فعلی که برای گندم تعیین شده است، قیمت مناسبی نیست و کشاورز با اعلام این قیمت متضرر خواهد شد.

عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره قیمت گندم اظهار کرد: قیمت فعلی که برای گندم تعیین شده است،‌ قیمت مناسبی نیست و کشاورز با اعلام این قیمت متضرر خواهد شد و باید توجه بیشتری به حمایت از تولید داخلی شود.

ایمانی: قیمت خرید پایه گندم باید کیلویی ۱۷ هزار تومان باشد

وی افزود: کالایی مانند گندم از کالاهای اساسی است که در کشور هنوز به مرز خودکفایی در تولید آن نرسیدیم و همچنان از سایر کشورها دارد وارد می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که شورای قیمت گذاری توجه‌ای به این مسئله ندارد. 

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه نباید حمایت از تولید کننده را فراموش کنیم، گفت: سرنوشت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را باید از یک دیگر جدا بدانیم،‌به ویژه اگر حرف از حمایت تولیدکنندگان کالاهای اساسی چون گندم میان باشد.

شیخی تصریح کرد: محاسبه قیمت باید با توجه به هزینه تمام‌شده تولید به اضافه سود تولید کننده باشد؛ لذا شورایی که قیمت گندم را تعیین می‌کند باید خودش محاسبه کند که قیمت نهایی گندم چقدر است و ضریب سودی را برای کشاورزان در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اثیر اخسیکتی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
      0 0
      اینجوری که بخواد با التماس و گریه قیمت گندم رو مشخص کنن هیچ وقت قیمت منصفانه که کشاورزان متضرر نشوند را تائین نخواهند کرد. یا هزار تومان هزار تومان که نمیشه حمایت کرد از کشاورزان. حد اقل ترین قیمت گندم در این شرایط کمتر از ۲۰ تومان نیست اونم فقط برای تناژهای بالای ۴ تن در هکتار و گرنه زمینی که ۱ تن یا ۲ تن برداشت داشته هرگز به هزینه هاش با این نرخ نمیرسه