۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
تاخت و تاز با شاسی‌بلند

مریم حسنی*

گروه سیاسی ایسکانیوز- این روزها بیشتر از همیشه انتشار اخبار کذب و بدون سند و در مقابل انبوه پاسخ‌های خالی از اقناع، تزریق ناامیدی، ایجاد تردید و تحریک اذهان عمومی را به همراه دارد.

همان جا که اکبر گنجی ماموریت میزگرد رسانه‌های غربگرا که چیزی جز تاخت و تاز در میان افکار عمومی و به تاراج بردن سرمایه امید ملت ایران نبود را این طور فاش کرد:« وظیفه ما کارمندان بخش پروپاگاندیست دولت ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی نابودی ایران و ایرانیان است. وظیفه ما وحشت افکنی است تا با فروپاشیدن سازمان اجتماعی مردم را به خشونت جمعی بکشانیم. گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر هستیم. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم و ...» باید می‌دانستیم هدف گرفتن افکار مردم، ایجاد ناامیدی و تفرقه افکنی چه از پشت کرسی‌های دولت با ژست دفاع از مردم باشد، چه اظهارات بی‌پایه و اساس خادمان جریانات سیاسی، نتیجه‌ای ندارد، جز هم‌صدا شدن با کارمندان بخش پرو پاگاندیست دولت ترامپ و هم عهدانش.

در ماجرای شاسی بلندهای اهدایی که همراه شد با نطق‌های گاها بدون استناد و پر ابهام در جامعه و مع الاسف به تقابل کشاندن دولت و مجلس، انتظار این بود پس از گزارش بازرس ویژه رئیس جمهور مبنی بر تایید دریافت خودور توسط برخی از نماینده‌ها و اعلام برائت اکثریت نمایندگان خانه ملت، شاهد برخورد بدون ملاحظه و مطابق با قانون سه قوه با متخلفان و اعلام گزارشی شفاف از اتفاق افتاده باشیم تا رسانه‌های آتش بیار معرکه با گمانه‌زنی‌های غیر واقعی فضا را برای اذهان عمومی ملتهب‌تر از آنچه هست نکنند.

در روزهایی که مردم از مشکلات گرانی، تورم، رانت‌ها و واگذاری‌ها رنج می‌برند و بعضی جریان‌های فساد کام اقتصاد کشور را تلخ کرده، کرسی نشین‌های دولت و مجلس موظفند در قبال عملکردشان پاسخگو باشند و با دور کردنخود از حاشیه‌ها، همدلی و هم افزایی قوا، نارضایتی‌ها را با نفس تازه دادن به اقتصاد کشور به سوی رضایت بکشانند

در سال پایانی عمر مجلس یازدهم در عین حال که مردم منتظر اثبات عملکرد نمایندگان خود هستند شاهد انبوه اخبار و حواشی حول مجلس از سمت رسانه ها و جریان های سیاسی هستیم تا با ضریب دادن به معضلات موجود ناامیدی را به جامعه تزریق کنند. در حالی که شرایط جامعه نیاز دارد به تدبیر مدیران برای تعیین تکلیف معیشت مردم حتی اگر یک روز از مسئولیتشان  مانده باشد.

و باز هم در این روزها بهتر است حواسمان باشد:

۱) در کنار تمام حواشی و ناکارآمدی‌ها، در بین ۲۹۰ کرسی بهارستانن، هنوز نمایندگانی دغدغه‌مند وجود دارد که اتفاقا هیچ خودرو و رانتی صداقت شان را به مردم خدشه دار نمی‌کند.

۲) به درگیری کشاندن قوا، ایجاد شکاف بین دولت و ملت، خدشه‌دار کردن جایگاه دولت و مجلس، همگی نقشه دیرینه بدخواهان مردم و ایران بوده است.

۳) قطعا نماینده‌ای که نتواند کارآمدی و صداقت خود را در یک سال آتی اثبات کند، شانسی برای کرسی‌های مجلس دوازدهم نخواهد داشت

 در نهایت اقتدا می‌کنیم به فرمایش امیرالمومنین علی (ع) که فرمود:«إِذَا ازْدَحَمَ الْجَوَابُ خَفِیَ الصَّوَابُ. هنگامی که پاسخ، فراوان و درهم شود، (پاسخ) درست پنهان می‌ماند» تا بیشتر حواسمان باشد.

*فعال رسانه‌

انتهای پیام/

کد خبر: 1181217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =