سیاست پذیرش دانشجو در وزارت علوم متناسب با شرایط اشتغال نیست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه سیاست پذیرش دانشجو در وزارت علوم متناسب با شرایط اشتغال نیست، گفت: با وجود تعداد زیاد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست، بیشترین آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان مربوط به رشته محیط زیست بوده است.

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که سیاست پذیرش دانشجو در وزارت علوم متناسب با شرایط اشتغال نیست، اظهار کرد: یکی از انتقادات به وزارت علوم این است که در حال حاضر تعداد زیادی دانشجو و فارغ‌التحصیل رشته محیط زیست در دانشگاه‌های کشور، مشغول به تحصیل بوده یا مدرک گرفته‌اند، با این حال، بیشترین آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان در چند سال گذشته مربوط به رشته محیط زیست بوده است.

محدودیت مالی مانع اصلی تجاری‌سازی ایده‌هاست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تعداد مشخصی فارغ‌التحصیل محیط زیست برای کشور لازم است، پس چرا زمینه اشتغال آن‌ها فراهم نیست؟! آموزش مهارت و بازار کار از جمله مهم‌ترین مولفه‌های پذیرش دانشجو در یک رشته هستند. ما پیگیر این موضوع بوده و به وزارتخانه نامه زده‌ایم.

دانشگاه‌ها کنشگری مناسبی در زمینه محیط زیست ندارند

وی گفت: از طرف دیگر، کنشگری دانشگاه‌ها در زمینه محیط زیست و حفظ آن، خیلی موثر است. به طوری که در هر موضوعی دانشگاه‌ها با نظر فنی وارد شده‌اند، کمک شایان توجهی اتفاق افتاده است مثل موضوع بایوجمی در تالاب انزلی. بایوجمی فاجعه‌ای بود که با ورود دقیق دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده علوم محیطی، کنترل شد. متاسفانه در بسیاری موارد دانشگاه‌ها کنشگری مناسبی ندارند.

رفیعی در پایان اظهار کرد: همچنین قصورهایی در زمینه حفاظت از محیط زیست در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =